حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام بیشتر از نسل قبلی خود خواهد بود

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

حدود دو ماه پیش گزارش دادیم که هزینه ساخت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام برابر 160 دلار بوده که 50 دلار بیشتر از هزینه ساخت A16 Bionic اپل با قیمت 110 دلار است. متأسفانه، ممکن است با عرضه اسنپدراگون 8 نسل 3 اوضاع بهبود نیابد، زیرا یکی از افشاگران ادعا می‌کند که هزینه ساخت تراشه پرچمدار آینده کوالکام گران‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود.

هزینه ساخت اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام

تغییر به فرآیند 4 نانومتری N4P TSMC برای تراشه Snapdragon 8 Gen 3 یک تلاش پرهزینه است، اما این هزینه بالا شاید بهتر از ارزش خود را داشته باشد، مخصوصاً با مشکلاتی که اسنپدراگون 8 نسل 1 ساخت سامسونگ با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد. افشاگر Digital Chat Station ادعا می‌کند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 آینده گران‌تر از 8 نسل 2 خواهد بود و شرکای کوالکام را در شرایط سختی قرار می‌دهد. درحالی‌که او به‌صراحت به قیمت دقیق این چیپست اشاره نمی‌کند، اما اعلام می‌کند که سازندگان گوشی باید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنند.

یا می‌توانند از تراشه فعلی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 حداقل در مدل‌های غیر پرو گوشی‌های رده‌بالای خود استفاده کنند و یا به تراشه Dimensity 9300 مدیاتک روی بیاورند که از همان معماری TSMC N4P استفاده خواهد کرد. این امکان وجود دارد که مدیاتک برای تراشه پرچمدار خود هزینه کمتری از شرکای گوشی‌های هوشمند دریافت می‌کند و حاشیه زود خود را کاهش می‌دهد.

هزینه ساخت اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام

هزینه ساخت اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام

باز هم، به چالش کشیدن بازار کوالکام و ارزشی که به‌همراه دارد، چندان آسان نیست زیرا مصرف‌کنندگان به‌راحتی نام برند اسنپدراگون را ترجیح می‌دهند. بااین‌حال، Dimensity 9300 دارای یک مزیت است که درحال‌حاضر هیچ چیپست گوشی هوشمند دیگری آن را ارائه نمی‌کند: پشتیبانی از رم سریع‌تر LPDDR5T. علاوه‌بر این، پیکربندی منحصربه‌فرد CPU این تراشه که در آن از چهار هسته Cortex-X4 استفاده می‌شود، ممکن است اسنپدراگون 8 نسل 3 را در بنچمارک‌های چندهسته‌ای شکست دهد، اما همزمان احتمال دارد در نبرد بازدهی و مصرف انرژی از رقیب کوالکام خود عقب بیفتد.

حتی اگر کوالکام 200 دلار به‌ازای هر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 دریافت کند، شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی و سایرین که به ارائه بهترین سخت‌افزار در رده‌بالاترین مدل از گوشی‌های پرچمدار خود شهرت دارند، ناچار به پرداخت این مبلغ هستند که درنتیجه بازهم دو حالت رخ می‌دهد؛ اول آنکه این شرکت‌ها قیمت گوشی‌های خود را تغییر نداده و حاشیه سود خود را پایین می‌آورند و یا مجبور به افزایش قیمت گوشی‌های خود می‌شوند که درنهایت به‌ضرر کاربران تمام خواهد شد.

نظر شما درباره افزایش هزینه ساخت Snapdragon 8 Gen 3 کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی