حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بالاتر از هزینه تولید A16 Bionic است

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

تراشه‌های پرچمدار Snapdragon 8 Gen 2 و A16 Bionic در فرآیند 4 نانومتری (N4) شرکت TSMC به تولید انبوه می‌رسند، بنابراین فرض می‌شود که ساخت آن‌ها برای کوالکام و اپل هزینه یکسانی داشته باشد، درست است؟ خب، به‌نظر می‌رسد این فرضیه نادرست باشد. یک گزارش جدید اشاره می‌کند که قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای فروش به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، بیشتر از هزینه ساخت چیپست A16 Bionic اپل است.

قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

یافته‌های جدید Derrick در توییتر ادعا می‌کند که قیمت اسنپدراگون 8 نسل 2 بالاتر از آن چیزی است که مشتریان کوالکام می‌خواهند بپردازند، زیرا در ازای 160 دلار، سازندگان پرچمدار گوشی‌های هوشمند باید قیمت دستگاه‌های خود را افزایش دهند تا حاشیه سود معناداری ایجاد کنند. پیش از این، قیمت A16 Bionic اپل را گزارش کرده بودیم و حتی با وجود اینکه تولید آن در مقایسه با A15 Bionic بیش از دو برابر گران‌تر است، با قیمت هر عدد 110 دلار، همچنان 50 دلار ارزان‌تر از قیمتی است که کوالکام تراشه خود را به سازندگان گوشی هوشمند می‌فروشد.

بااین‌حال، باید توجه داشت که اپل A16 Bionic را برای استفاده در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خود توسعه داده است، نه برای فروش به سایر سازندگان. با فرض اینکه اپل توافقاتی با شرکت‌های اندرویدی برای فروش تراشه A16 Bionic خود به آن‌ها داشته است، احتمالاً قیمت آن بالاتر می‌بود. ازآنجایی‌که کوالکام باید از فروش اسنپدراگون 8 نسل 2 خود سود ببرد، باید قیمت آن را در محدوده‌ای خاص تعیین کند، اگرچه برخی از خوانندگان ممکن است استدلال کنند که مجبور کردن سازندگان به پرداخت 160 دلار همچنان سختگیرانه است.

قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

با نگاهی به قیمت اسنپدراگون 8 نسل 2، ممکن است کوالکام برای اسنپدراگون 8 نسل 3 هزینه بیشتری نیز بپردازد، به‌خصوص با توجه به اینکه انتظار می‌رود این اسنپدراگون 8 نسل 3 به‌صورت انبوه براساس نسل جدید فناوری 4 نانومتری TSMC تولید شود و طبق شایعات، عملکرد بیشتری را بدون کاهش کارایی ارائه می‌دهد. امسال، هیچ‌یک از مدل‌های گلکسی اس 23 سامسونگ از چیپست اگزینوس غول کره‌ای بهره نبرده است. درعوض، همه مدل‌ها به‌طور انحصاری با «Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy» عرضه می‌شوند، بنابراین با پرداخت هزینه گزاف سامسونگ به کوالکام، احتمالاً سود این شرکت از فروش گوشی‌های پرچمدار خود کمتر از مدل‌های اگزینوس خواهد بود.

این ممکن است یکی از دلایلی باشد که چرا تاکنون چندین بار گزارش شده است که سامسونگ درحال کار بر روی چیپست Exynos 2400 خود است، اگرچه ما هنوز احساس می‌کنیم که اسنپدراگون 8 نسل 3 به‌دلیل بهبودهایی که کوالکام با اسنپدراگون 8 نسل 2 خود انجام داده است، انتخاب ارجح درمیان مصرف‌کنندگان خواهد بود.

نظر شما درباره قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی