حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم LPDDR5T شرکت SK Hynix با سرعت 9.6 گیگابیت‌برثانیه رسما معرفی شد

کمپانی SK hynix اخیرا از “سریع‌ترین حافظه رم موبایل جهان” که LPDDR5T نامیده می‌شود، رونمایی کرده است. “T” مخفف “Turbo” است زیرا تراشه‌های DRAM جدید 13 درصد سریع‌تر از انواع LPDDR5X هستند که اخیراً در برخی از دستگاه‌های برتر استفاده شده است. تا نیمه دوم سال 2023، LPDDR5T سریع‌ترین استاندارد حافظه موبایل با سرعت انتقال 9.6 گیگابیت ‌برثانیه در هر چیپ خواهد بود. SK Hynix این نوع حافظه را در جدیدترین فرایند 10 نانومتری خود یعنی High-K Metal Gate تولید خواهد کرد.

حافظه رم LPDDR5T شرکت SK Hynix

سریع‌ترین حافظه LPDDR5X موجود درحال‌حاضر با سرعت انتقال 8.5 گیگابیت برثانیه در اواخر سال 2022 معرفی شد. اما اکنون، پس از چند ماه، SK Hynix با حافظه رم حتی سریع‌تر به نام LPDDR5T، این فناوری را جلوتر می‌برد. به‌منظور تأکید بهتر بر سرعت انتقال که می‌تواند تا 9.6 گیگابیت‌برثانیه (13 درصد سریع‌تر از LPDDR5X) باشد، SK Hynix پسوند X را با T برای توربو جایگزین کرده است.

ازآنجایی‌که تراشه‌های LPDDR5T برای گوشی‌های موبایل و اولترابوک‌ها طراحی شده‌اند، در ولتاژهای بسیار پایین بین 1.01 تا 1.12 ولت کار می‌کنند. یک بسته استاندارد چیپ 16 گیگابایتی برای سرعت انتقال 77 گیگابایت‌برثانیه رتبه‌بندی می‌شود. انتظار می‌رود نوع جدید حافظه در نیمه دوم سال 2023 در نسل چهارم گره‌های 10 نانومتری SK Hynix تولید انبوه شود. به‌لطف ادغام High-K Metal Gate در ترانزیستورهای DRAM، شرکت SK Hynix می‌تواند کمترین مقدار مصرف انرژی را در این نوع حافظه استفاده کرده اما هنوز سرعت انتقال را بهبود ببخشد.

حافظه رم LPDDR5T

حافظه رم LPDDR5T

با افزایش قابل‌توجه سرعت انتقال، حافظه LPDDR5T نه‌تنها برای لپ‌تاپ‌های 5G و لپ‌تاپ‌های فوق باریک، بلکه برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و همچنین VR/AR نیز مفید است. این آخرین تکرار برای استاندارد LPDDR5 SK Hynix خواهد بود، زیرا شرکت کره‌ای قصد دارد در آینده بر روی فناوری نسل بعد LPDDR6 تمرکز کند.

نظر شما درباره حافظه رم LPDDR5T جدید با نرخ انتقال داده 9.6 گیگابیت ‌برثانیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی