حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ۱۵ پرو دارای نسخه ۲ ترابایت حافظه داخلی خواهند بود

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

شایعه جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند گران قیمت ترین نسخه سری آیفون ۱۵ پرو از ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار خواهد بود. سری آیفون ۱۴ پرو، حداکثر از ۱ ترابایت حافظه داخلی برخوردار بودند. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

سری آیفون ۱۵ پرو از ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار است؟

بر اساس گزارش yeux1122، گوشی های هوشمند آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با دو برابر ظرفیت حافظه داخلی بیشتر، نسبت به نسل قبل وارد بازار می‌شوند. در آخر هفته گذشته نیز، یک حساب کاربری در ویبو ادعای مشابهی را داشته است‌. این حساب کاربری ویبو همچنین ادعا می‌کند که حداقل حافظه ذخیره سازی سری آیفون ۱۵ پرو، ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. در سری آیفون ۱۴، حداقل حافظه داخلی معادل ۱۲۸ گیگابایت است. گفته می‌شود که این تلفن های هوشمند آینده اپل در چهار نسخه (۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت) عرضه می‌شوند. چنین شایعاتی می‌تواند، افزایش قیمت سری iPhone 15 در سال جاری را تأیید کند.

مارک گورمن، گزارشگر بلومبرگ و جف پو، تحلیلگر فناوری، انتظار افزایش قیمت مدل های پرو آیفون ۱۵ را دارند. پو معتقد است که قیمت نسخه پایه آیفون ۱۵ پرو از ۱,۰۹۹ دلار آغاز خواهد شد. قیمت پایه iPhone 14 Pro معادل ۹۹۹ دلار بود. اگر این ادعا درست باشد، احتمالا قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس نیز از ۱,۱۹۹ دلار شروع می‌شود. البته ممکن است که این شایعه حافظه ۲ ترابایتی سری iPhone 15 Pro به واقعیت تبدیل نشود. و تنها قیمت آیفون های آینده اپل افزایش یابد تا این کمپانی بتواند درآمد خود را بیشتر کند. همان طور که MacRumors اشاره کرده، لازم به ذکر است که در سال گذشته نیز شایعه شد که سری آیفون ۱۴ پرو از ۲ ترابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار خواهد بود. اما این اتفاق رخ نداد.

اپل برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی، به همراه آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس، نسخه حافظه داخلی ۱ ترابایتی را عرضه کرد. این میزان حافظه داخلی در درجه اول به خاطر ویدئو های ProRes ارایه شد. ویدئو های مذکور، نسبت به نمونه های معمولی فضای ذخیره سازی بیشتری را اشغال می‌کردند. به عنوان مثال، برای ضبط ویدئوی ProRes در رزولوشن 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، یک مدل آیفون ۱۴ پرو با ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت مورد نیاز است. ضبط ویدئوی ProRes در مدل های آیفون ۱۴ پرو با ظرفیت ذخیره سازی 128 گیگابایت به 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه محدود شده است. اگر اپل فضای ذخیره سازی پایه آیفون ۱۵ پرو را به ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهد، همه مدل ها قادر به ضبط ProRes در وضوح 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه خواهند بود.

تصاویر قاب محافظ آیفون ۱۵ پرو مکس فاش شد: ماژول دوربین بزرگ تر از نسل قبل

ما در یک ماه آینده خواهیم دانست که اپل چه ویژگی هایی را برای سری iPhone 15 Pro در نظر گرفته است. گورمن ادعا می‌کند که رویداد سالانه اپل در سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر، یا چهارشنبه، ۱۳ سپتامبر برگزار می‌شود.

نظر شما درباره این تلفن های هوشمند آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی