حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سقف حافظه آیفون ١۴ اپل سرانجام به ٢ ترابایت خواهد رسید؟

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، شایعات

هنوز یک ماه از رونمایی سری آیفون ١٣ نگذشته است. اما افشاگران، به سراغ پوشش اخبار نسل بعد آیفون‌ها رفته‌اند! ما هنوز خیلی با رونمایی رسمی سری آیفون ١۴ فاصله داریم. اما پیش از آن، اطلاعاتی در مورد سقف حافظه آیفون ١۴ در اینترنت منتشر شده‌اند.

سقف حافظه آیفون ١۴ به ٢ ترابایت خواهد رسید!

اگر مطالب پیشین را دنبال کرده باشید، در ترنجی از مشخصات سری iPhone 14 صحبت کرده بودیم.

 

مشخصات سری آیفون ١۴ در بخش‌های بیشتری فاش شد

 

این بار Gizmochina می‌گوید که مدل‌های گران قیمت‌تر آیفون‌های امسال، حداکثر حافظه ذخیره سازی خود را از ۵١٢ گیگابایت به ١ ترابایت افزایش داده‌اند. اما ظاهراً این ارتقاء برای اپل کافی نبوده است و اپل به کم راضی نیست. در تلاش برای افزایش میزان حافظه ذخیره سازی آیفون‌ها، کمپانی کوپرتینویی ممکن است سقف حافظه ذخیره سازی آیفون ١۴ را به ٢ ترابایت افزایش دهد. بنابراین، میزان حداکثر حافظه ذخیره سازی، مجدداً دو برابر می‌شود!

به گفته Mydrivers، که یک وب سایت قابل اعتماد چینی است، اپل می‌خواهد در سری آیفون ٢٠٢٢ که احتمالاً آیفون ١۴ نام دارد، سقف حافظه داخلی ٢ ترابایتی را به کار بگیرد. در این گزارش و گزارش دیگری از DigiTimes، گفته شده است که اپل به دنبال همکاری با تراشه سازان نند فلش برای ساخت فناوری QLC است. این نوع NAND، در آیفون ١۴ به کار برده خواهد شد. فلش نندهای QLC، دارای ظرفیت حافظه ٣٣ درصد بیشتر با اندازه مشابه حافظه احتمالی TLC در سری آیفون ١٣ هستند. دلیل آن، این است که حافظه‌های TLC دارای چهار بیت در هر سلول است. بنابراین، هر بیت می‌بایست به داده‌های بیشتری در همان Form Factor تبدیل شود. در نهایت، این موضوع می‌تواند به صرفه جویی در هزینه‌ها برای نسل جدید آیفون‌ها منجر شود.

اما توجه داشته باشید که حافظه‌های TLC، دارای طول عمر بیشتری هستند و می‌توانند چرخه‌های خواندن و نوشتن بدون افت بیشتری را بگذارند. علاوه بر این، سرعت آن از QLC بیشتر است. بنابراین، تصمیم جایگزین TLC با QLC، به طور قطعی هوشمندانه و بی نقص نیست. علاوه بر این‌ها، ١ ترابایت حافظه داخلی خود برای اکثر کاربران حرفه‌ای نیز کافی است و حافظه ٢ ترابایتی، بیشتر یک ویژگی کم استفاده است! بنابراین، تمام این‌ها اضافه کاری هستند و حتی با استاندارهای اپل، همچنان چنین رابطه‌ای برقرار است.

اما آیفون ١۴ قرار نیست که تنها در این بخش با پیشرفت همراه شود. بلکه نسل جدید آیفون‌ها، از طراحی جدیدی با حفره نمایشگر مرکزی برخوردار خواهند شد. همچنین ممکن است طراحی ماژول دوربین اصلی این دستگاه به روز شود و بیرون زدگی آن از بین برود. مدل‌های پرو و گران‌تر نیز به بدنه تیتانیومی مجهز می‌شوند تا سبک‌تر باشند. دوربین اصلی نیز وضوح ۴٨ مگاپیکسلی دارد. در نهایت، امکان دارد که اپل مدل مینی را در آیفون‌های جدید خود حذف کند و مدل مکس را با نمایشگر ۶.٧ اینچی جایگزین آن کند. تراشه این گوشی‌ها، ظاهراً دارای لیتوگرافی ۴ نانومتری است.

نظر شما در مورد سقف حافظه آیفون ١۴ چیست؟ آیا ٢ ترابایت حافظه برای شما کاربردی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

اگه حافظش اینقدر باشه بدون شک قابلیت های زیادی از جمله پردازنده چند برابر قویتر از اندرویدی ها استفاده میکنه
مثل آیپد پرو که پردازندش چند برابر قویتر از بقیه تبلتا و همینطور لپتاپا بود این کارو کرد

mehpsa

آیفون قبل از رونمایی خیلی کارها رو میخواد بکنه ولی بعد از رو نمایی میبینی خیلی چیز ها رو حذف کرده ، طرفداران اپل باید همیشه چشممشون به آینده و گذشته باشه چون در زمان حال همیشه ۳ سال از اندروید ها عقب ترن

Farcry

آخه دی..وانه لااقل ترول هم میکنی مرتبط با پست ترول کن
الان یعنی چی؟ کدوم گوشی اندرویدی 2 ترا حافظه داره که تو میگی آیفون عقب تر از اونهاست؟؟؟؟

به نام خدا
معرفی میکنم
گلکسی اس۱۰ پلاس نسخه یک ترابایتیش که یک ترابایت هم کارت حافظه میخوره

خب عملکرد اون یک ترا حافظه اصلی و کارت حافظه یکی نیست
ضمنا ایشون گفتن حافظه ۲ ترا
نه ۱ ترا😑

ضمنا اون کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی میکرد اگه قبول ندارید به سایت سامسونگ سر بزنید

Mahdi

چون این بار ۱ ترابایت گذاشته شد قابلیت واسه اپلی ها ، اس۱۰پلاس و راگفون۲ چند ساله که حافظه ۱ ترابایتی دارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️