حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هواوی HarmonyOS 4 رسما معرفی شد: ظاهر جدید و Live Windows

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، برترین‌های ترنجی، هواوی

هواوی به تارگی چهارمین نسخه از سیستم‌عامل خود یعنی هارمونی‌او‌اس را رونمایی کرد. سیستم عامل هواوی HarmonyOS 4 با ظاهر جدید و Live Windows عرضه می‌شود و برای همه محصولات این شرکت از جمله ساعت هوشمند، موبایل، تبلت و گوشی‌تاشو استفاده خواهد شد.

سیستم عامل هواوی HarmonyOS 4

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی ۲۰۲۳ در حال برگزاری است. در خلال همین رویداد، امروز HarmonyOS 4 رونمایی شده که یک طراحی جدید بصری را با گزینه‌های شخصی‌سازی تازه برای تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند به ارمغان می آورد.

طبق ادعای هواوی، اکوسیستم HarmonyOS اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه را در سراسر جهان در بخش‌های مختلف، از تلفن‌های هوشمند گرفته تا تلویزیون و اتومبیل، پشتیبانی می‌کند.

HarmonyOS 4

HarmonyOS 4

تغییرات بصری هواوی در صفحه اصلی، قابلیت تغییر فونت، رنگ، ساعت و سبک ویجت‌های سیستم دیده می‌شود که با ترکیب‌های متعدد و گزینه‌های سفارشی‌سازی قابل استفاده است. کاربران همچنین می توانند با انتخاب ایموجی مورد علاقه خود، والپیپرهای ایموجی را داشته باشند. چیزی شبیه به iOS.

هوآوی همچنین ایموجی‌های خود را با گزینه‌های متحرک به روز می کند. آب و هوای پانوراما به شما امکان می دهد پیش بینی روزانه را روی صفحه قفل خود با به‌روزرسانی های آنی تغییرات آب و هوا ببینید.

بخش نوتیفیکیشن‌ها نیز تغییراتی دارد و با گزینه تقسیم هشدارهای دریافتی بر اساس ترجیح شما، یک ارتقا اساسی دریافت می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند اعلان‌های برنامه مورد نظر خود را پین کنند و بدون باز کردن برنامه، مستقیماً از مرکز اعلان‌ها با آنها تعامل داشته باشند.

قابلیت Live Windows برداشت هواوی از جزیره پویا اپل یا همان Dynamic Island است. برنامه‌های پشتیبانی شده هشدارها و اعلان‌ها را در یک آیکون قرصی شکل در گوشه دستگاه شما نشان می‌دهند و می‌توانید پنجره را با یک ضربه باز کنید تا با برنامه تعامل داشته باشید.

این ویژگی برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند ارائه می‌شود و با چندین برنامه پیش‌فرض هواوی و همچنین برنامه‌های شخص ثالث از لیست رو به رشد توسعه‌دهندگان، کار خواهد کرد.

هوآوی همچنین گزینه‌های کارت (همان ویجت) بیشتری را از مجموعه گسترده‌تری از برنامه‌ها و ابزارهای کمکی با اندازه‌های مختلف اضافه می‌کند که می‌توانند در صفحه اصلی قرار گیرند.

قابلیت کپی در سراسر سیستم با نام Huawei super transfer station به شما امکان می دهد چندین فایل، متن و تصویر را روی هم قرار دهید و آنها را بین برنامه ها و دستگاه های پشتیبانی شده HarmonyOS انتقال دهید.

ویژگی‌های “تداوم استفاده” یا “Continuity” برای خودروهایی که از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی HarmonyOS استفاده می‌کنند به شما امکان می‌دهد محتوا و سایر برنامه‌ها را به صفحه نمایش خودروی خود ارسال کنید.

هارمونی او اس 4 دارای موتور Ark Engine است که ادعا می شود 20 درصد عملکرد بهتری را در اجرای سریع تر برنامه و انیمیشن های روان تر و در عین حال مصرف انرژی کمتر ارائه می دهد.

سیستم عامل HarmonyOS 4 همچنین چندین بهینه سازی امنیتی از جمله گزینه های بهبود یافته ردیابی مجوز، هشدارهای نصب برنامه و محدود کردن دسترسی به اطلاعات شخصی را ارائه می دهد.

نظر شما درباره نسخه چهارم از هارمونی او‌اس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)