حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست ایلان ماسک از مدیرعامل اپل به‌منظور کاهش کمیسیون اپ استور برای کاربران X

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر یا همان “X”، به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد با تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مورد کاهش هزینه کمیسیون اپ استور برای سازندگانی که ازطریق اشتراک در شبکه اجتماعی X درآمد کسب می‌کنند، صحبت کند.

درخواست ایلان ماسک از مدیرعامل اپل برای استثنا قرار دادن کاربران X

ماسک در پستی در مورد پشتیبانی سازندگان گفت که قصد دارد از اپل درخواست کند تا 30 درصد از هزینه کمیسیونی را که توییتر پرداخت می‌کند به‌جای 30 درصد از کل هزینه‌ای که یک سازنده در توییتر دریافت می‌کند، دریافت کند. این به‌طور بالقوه به اپل کمیسیون بسیار کمتری از پولی که توییتر به سازندگان می‌پردازد، می‌دهد.

ماسک گفت که توییتر قصد ندارد از سازندگانی که کمتر از 100000 دلار درآمد دارند، هزینه دریافت کند. پس از 100 هزار دلار، توییتر 10 درصد از درآمد سازنده را جمع‌آوری می‌کند، اگرچه 12 ماه اول برای همه سازندگان رایگان خواهد بود. اگر اپل موافقت کند، اپل حق دریافت خود را به‌جای 30 درصد تنها 10 درصد دریافت می‌کند.

اپل هزینه‌های خرید درون برنامه‌ای را از خریدهای اشتراکی که از طریق برنامه توییتر در دستگاه‌های iOS انجام می‌شود، جمع‌آوری می‌کند. اپل برای اولین سال اشتراک 30 درصد و برای هر سال بعد 15 درصد درآمد دارد. اپل از تمام خریدهای دیجیتالی در اپ استور به همان اندازه استفاده می‌کند و شرکت کوپرتینویی به دلیل ایجاد استثنا در قوانین خود شناخته شده نیست.

درخواست ایلان ماسک از مدیرعامل اپل برای استثنا قرار دادن کاربران X

درخواست ایلان ماسک از مدیرعامل اپل برای استثنا قرار دادن کاربران X

درخواست ماسک با قوانین خرید درون‌برنامه فعلی کار نمی‌کند، زیرا اپل هزینه خود را از هر مشترکی که به خود سازنده پرداخت می‌کند و نه مستقیماً از سازنده، دریافت می‌کند.

فیس‌بوک به هزینه‌ای که اپل از گزینه اشتراک فیس‌بوک برای سازندگان دریافت می‌کند اعتراض کرده، اما اپل سیاست‌های خود را تغییر نداده است. فیس‌بوک در عوض مردم را تشویق می‌کند تا با اشتراک در وب و نه در دستگاه تلفن همراه، از سازندگان حمایت کنند، این روشی است که ماسک می‌تواند برای محدود کردن هزینه‌های اپل استفاده کند.

ماسک در گذشته از هزینه‌های اپ استور اپل انتقاد کرده و گفته بود که درآمدی را که اپل جمع‌آوری می‌کند «قطعاً خوب نیست» و آن را به «مالیات 30 درصدی در اینترنت» تشبیه کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی