حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون 15 به لنز هیبریدی دوربین با دریچه دیافراگم بزرگتر مجهز خواهد شد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، دوربین، شایعات

طبق ادعای افشاگر RGcloudS در توییتر، سری آیفون 15 اپل دارای فناوری لنز هیبریدی 1G+6P (یک لنز شیشه‌ای و شش لنز پلاستیکی) با دریچه دیافراگم بزرگتر ƒ/1.7 خواهد بود و درنتیجه با وجود استفاده از سنسور دوربین یکسان نسبت‌به مدل پیشین، بین 15 تا 20 درصد نور بیشتری جذب می‌کند.

لنز هیبریدی دوربین آیفون 15

ظاهراً این ارتقاء سخت‌افزاری، سری آیفون 15 را به اولین گوشی‌های هوشمند در جهان با طراحی لنز هیبریدی تبدیل می‌کند، زیرا دستگاه‌های موجود با این فناوری مانند برخی گوشی‌های شیائومی، تنها در چین فروخته می‌شوند. طبق گزارش‌ها، لنز هیبریدی دارای یک عنصر شیشه‌ای و شش عنصر پلاستیکی خواهد بود. درحال‌حاضر، دوربین اصلی در سری آیفون 14 دارای هفت لنز پلاستیکی است.

دوربین اصلی سری آیفون 15 همچنین دارای دیافراگم ƒ/1.7 خواهد بود که نسبت‌به دیافراگم ƒ/1.79 مدل‌های آیفون 14 پرو، اندکی بزرگتر شده است. انتظار می‌رود آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی که سال گذشته در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده شد، مجهز شوند. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس دارای دیافراگم ƒ/1.5 هستند، به این معنی که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس ممکن است امسال به دیافراگم کوچکتری مجهز شوند.

درحالی‌که انتظار می‌رود سری آیفون 15 پرو از همان سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX در آیفون 14 پرو استفاده کند، دیافراگم بزرگتر دوربین آن را قادر می‌سازد تا 20 درصد نور بیشتری را جذب کند. جذب نور بیشتر حسگر تصویر، عملکرد بهتری را در شرایط نوری ضعیف و توانایی استفاده از سرعت شاتر سریع‌تر را ممکن می‌سازد. این حالت همچنین می‌تواند عمق میدان کمتری ایجاد کند که با محو کردن بیشتر پس‌زمینه، بر سوژه اصلی تصویر تأکید بیشتری می‌شود.

لنز هیبریدی دوربین آیفون 15

لنز هیبریدی دوربین آیفون 15

طبق گزارش‌ها، اپل با آیفون 16 پرو مکس سال آینده، دوربین اصلی را به طراحی لنز هیبریدی هشت قسمتی شامل دو عنصر شیشه‌ای و شش عنصر پلاستیکی ارتقا خواهد داد. همچنین لنزهای هیبریدی پنج و شش عنصری را در دوربین‌های تله‌فوتو و فوق‌عریض ارائه می‌کند که توسط Sunny Optical Technology تأمین می‌شود.

هفته گذشته، این افشاگر ادعا کرد که سری آیفون 15 می‌تواند از فناوری باتری انباشته برای افزایش تراکم باتری و طول عمر طولانی‌تر برخوردار باشد. اکنون، وی تصحیح کرده است که این ارتقا ظاهراً برای سری آیفون 16، درکنار شارژ سیمی 40 واتی و شارژ 20 واتی ازطریق MagSafe ارائه خواهد شد. ظاهراً اپل می‌خواهد حسگرهای تصویر بزرگتر و فناوری باتری انباشته را به‌طور همزمان در سال آینده معرفی کند.

افشاگر RGcloudS عمدتاً بر روی افشای اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی تمرکز دارد و سابقه آن در مورد شایعات اپل نامشخص است، بنابراین درحال‌حاضر این جزئیات را با کمی شک‌وتردید درنظر بگیرید.

نظر شما درباره احتمال استفاده از لنز هیبریدی دوربین در سری آیفون 15 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی