حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مارک زاکربرگ: هدست متا Quest 3 بهتر از اپل Vision Pro است

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | چهره ها، متا، واقعیت ترکیبی

پس از سال‌ها شایعه، اپل سرانجام با Vision Pro به بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی پیوست که به‌دلیل بهره‌مندی از سخت‌افزار فوق‌العاده پیشرفته خود، بلافاصله موردتوجه قرار گرفت. ما پیش از این بررسی‌های بسیاری از Apple Vision Pro را دیده‌ایم. اکنون اما، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، تصمیم گرفته است نظر خود را در مورد این محصول به اشتراک بگذارد و استدلال می‌کند که Meta Quest 3 از Apple Vision Pro در اکثر جنبه‌ها بهتر است.

نظر مارک زاکربرگ درباره متا Quest 3 و اپل Vision Pro

زاکربرگ در یک ویدیوی سه دقیقه‌ای که در پروفایل شخصی خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت، بیان کرد که در چند روز گذشته درحال آزمایش اپل ویژن پرو بوده است. به‌گفته وی، اگرچه Vision Pro سخت‌افزار قابل‌توجهی دارد، اما او معتقد است که Meta Quest 3 می‌تواند تقریباً همان کارها را با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری انجام دهد.

زاکربرگ می‌گوید: «من بسیار متعجبم که Quest برای اکثر مواردی که مردم از این هدست‌ها استفاده می‌کنند، با توجه به قیمت آن، بسیار بهتر است.»

مدیرعامل متا استدلال می‌کند که شرکت‌ها به‌دلایل زیادی تصمیمات طراحی متفاوتی می‌گیرند، اما او معتقد است که استفاده از Quest 3 راحت‌تر از Vision Pro است. زاکربرگ اشاره می‌کند که محصول شرکت او نه‌تنها سبک‌تر است، بلکه میدان دید وسیع‌تری دارد و به‌دلیل باتری داخلی بدون سیم، جابجایی آن بهتر است.

نظر مارک زاکربرگ درباره متا Quest 3 و اپل Vision Pro

نظر مارک زاکربرگ درباره متا Quest 3 و اپل Vision Pro

همچنین به‌نظر می‌رسد او موافق است که نمایشگر با وضوح بالا و سنسورهای ردیابی چشم Vision Pro بسیار خوب هستند، اما این این موارد ارگونومی و راحتی دستگاه را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در این ویدئو، زاکربرگ همچنین می‌گوید که متا حسگرهای ردیابی چشم را در محصولات آینده کوئست خواهد آورد.

یکی دیگر از جنبه‌های Vision Pro که توسط مارک زاکربرگ موردانتقاد قرار گرفته است، App Store است. به‌طور خاص، زاکربرگ اشاره می‌کند که تاکنون برنامه‌های زیادی وجود ندارد که از سخت‌افزار Vision Pro استفاده کند، درحالی‌که Meta Quest درحال‌حاضر یک فروشگاه «بسیار عمیق‌تر» از محتوا و بازی‌ها دارد.

مطمئناً جای تعجب نیست که زاکربرگ به نفع Meta Quest موضع بگیرد، اما هنوز هم جالب است که وی نظر خود را در مورد Vision Pro به‌طور عمومی در یک شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد. چیزی که باید در نظر داشت این است که درحالی‌که اپل ویژن پرو 3499 دلار قیمت دارد، قیمت متا کوئست 3 معادل یک‌هفتم این مقدار و تنها 499 دلار است.

دیدگاه شما پیرامون نظر مارک زاکربرگ درباره متا Quest 3 و اپل Vision Pro چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی