حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماکت سری آیفون 15 اپل طراحی گوشی‌های آینده این شرکت را نشان می‌دهد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، رندر

پیش از عرضه رسمی هر نسل از گوشی‌های هوشمند جدید به‌خصوص آیفون، سازندگان قاب‌ها پول قابل‌توجهی را برای یافتن جزئیات لو رفته در طرح‌های به‌روزرسانی‌شده سرمایه‌گذاری می‌کنند تا اولین کسانی باشند که قاب‌های مناسب دستگاه‌ها را ارائه می‌کنند. همین رویه، اغلب منجر به تولید مدل‌های ساختگی می‌شود که ازنظر ابعاد و اندازه دقیقاً مشابه گوشی‌های اصلی هستند. حال، به‌تازگی ماکت سری آیفون 15 اپل شامل هر چهار مدل استاندارد و پرو آن فاش شده است که طراحی گوشی‌های آینده این شرکت را در ابعاد کامل به‌همراه پورت USB-C نشان می‌دهد.

ماکت سری آیفون 15 اپل

وب‌سایت macrumors توانسته است مجموعه‌ای از مدل‌های ساختگی را که نمایان‌گر آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس هستند، به‌دست آورد، چهار آیفون جدیدی که انتظار داریم اپل در اواخر تابستان امسال عرضه کند. پیش از این، شایعات بی‌پایانی در مورد مدل‌های آیفون 15 شنیده‌ایم، اما این ماکت‌ها کمک می‌کنند که بتوانیم همه تغییرات و به‌روزرسانی‌های طراحی را مشاهده کنیم.

در نگاه اول، مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پرو شبیه به آیفون 14 و آیفون 14 پرو هستند، اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، تفاوت‌های قابل‌توجهی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، دیگر پورت لایتنینگ در این گوشی‌ها به‌چشم نمی‌خورد، زیرا اپل امسال USB-C را به‌کار گرفته است. پورت‌های USB-C در پایین هر دستگاه وجود دارد که امکان شارژ با همان کابل USB-C را فراهم می‌کند که می‌تواند برای شارژ مک یا آیپدهای جدیدتر نیز استفاده شود.

در ظاهر، درگاه‌های USB-C در آیفون 15 و آیفون 15 پرو یکسان به‌نظر می‌رسند، اما ما انتظار داریم که مدل‌های آیفون 15 پرو با پشتیبانی احتمالی از Thunderbolt، از سرعت انتقال اطلاعات سریع‌تری بهره ببرند. همچنین زمزمه‌هایی مبنی‌بر اینکه اپل برخی از قابلیت‌ها را به کابل‌های Made for iPhone محدود می‌کند، وجود دارد.

ماکت سری آیفون 15 اپل

ماکت سری آیفون 15 اپل

شایعات متعددی مبنی‌بر تغییر جزئی طراحی در گوشه‌های آیفون 15 منتشر شده است که اگرچه در ظاهر به‌چشم نمی‌آید، اما گوشه‌ها گردتر از قبل هستند و احساس راحتی بیشتری در دست ایجاد می‌کنند.

شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون 15 پرو به‌جای فولاد ضدزنگ در لبه‌ی کناری، از تیتانیوم استفاده می‌کنند. همچنین تمامی مدل‌های آیفون اکنون دارای پنل پشتی شیشه‌ای مات هستند، چیزی که در گذشته به مدل‌های Pro محدود می‌شد.

انتظار می‌رود که هر چهار آیفون در سال 2023 به‌جای ناچ صفحه، از طراحی جزیره پویا استفاده کنند و این به‌طور مؤثر نشان‌دهنده پایان عمر ناچ صفحه در آیفون‌های اپل است. درحال‌حاضر، جزیره پویا به آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس محدود شده است، اما حتی آیفون 15 با قیمت پایین‌تر نیز طراحی به‌روزشده در سال 2023 را به‌ارث خواهد برد.

مدل‌های ساختگی آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس دارای یک دکمه یکپارچه صدا نیز هستند، اما این تغییر طراحی ممکن است در آخرین لحظه از سوی اپل تغییر کند. شایعه شده بود که اپل از فناوری حالت جامد در دکمه‌های تنظیم صدا استفاده می‌کند، اما به‌دلیل مشکلات متعدد در استفاده از این فرم، به‌نظر می‌رسد این شرکت از به‌کارگیری آن منصرف شده باشد. به‌همین‌دلیل، ممکن است شاهد طراحی سنتی دو دکمه‌ای به‌جای دکمه یکپارچه باشیم.

بااین‌حال، آنچه مسلم است، حذف سوئیچ قطع صدا می‌باشد که به یک دکمه تکی تبدیل خواهد شد. بنابراین، ما یک دکمه در بالای دکمه‌های تنظیم صدا خواهیم داشت و ممکن است به‌جای دکمه اختصاصی قطع صدا، عملکرد Action را دارا باشد؛ مشابه دکمه Action در Apple Watch Ultra. دکمه Action قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند کارهایی بیش از سوئیچ قطع صدای زنگ آیفون انجام دهد.

دوربین‌ها تقریباً یکسان به‌نظر می‌رسند و تغییرات خارجی عمده‌ای را متوجه نخواهید شد، اما انتظار می‌رود آیفون 15 پرو مکس دارای لنز جدید پریسکوپی با زوم اپتیکال تا 6 برابر باشد. برای پیاده‌سازی این فناوری، فضای زیادی در داخل گوشی صرف می‌شود، بنابراین لنز زوم پریسکوپی تنها به مدل پرو مکس محدود می‌شود.

ما حدوداً چهار ماه تا معرفی مدل‌های آیفون 15 فاصله داریم. با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی، اطلاعات بیشتری از این سری را دریافت خواهیم کرد.

نظر شما درباره ماکت سری آیفون 15 اپل و تغییرات طراحی این گوشی‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی