حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از استاندارد Qi2 شارژر وایرلس در آیفون ۱۵ اپل

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

آیفون ۱۵ معمولی و همتای «پرو» آن تفاوت‌های عمده‌ای خواهند داشت اما یک شباهت بین تمام اعضای این خانواده آن خواهد بود که از دو استاندارد شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. طبق جدیدترین گزارش‌ها، این خانواده جدید با شارژرهای Qi2 و MagSafe سازگار خواهد بود. پشتیبانی از استاندارد Qi2 شارژر وایرلس در آیفون ۱۵ اپل می‌تواند به کاهش قیمت لوازم جانبی شارژ بی‌سیم منجر شود، چرا که دیگر نیازی به تهیه ماژول گران‌قیمت MagSafe اپل نیست.

پشتیبانی از Qi2 در آیفون ۱۵ اپل

بزرگترین تفاوت بین استاندارندهای شارژر بی‌سیم Qi2 و MagSafe این است که اولی به ماژول گران قیمت اپل نیاز ندارد.

پیش از این شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی خواهند کرد. با پشتیبانی از استانداردهای Qi2 و MagSafe در این خانواده کاربران می توانند از هر دو استفاده کنند و دستگاه های خود را با حداکثر توان ممکن شارژ کنند.

شاید بزرگترین مزیت برای مصرف کنندگان این باشد که استاندارد Qi2 به ماژول گران قیمت MagSafe اپل نیاز ندارد، به این معنی که چندین جایگزین از برندهای مختلف می‌توانند در بازار عرضه شوند و مشتریان از پرداخت هزینه اضافی برای این لوازم جانبی راحت می‌شوند.

طبق گزارش MacRumors، قیمت عمده فروشی هر ماژول MagSafe حدود 16 دلار است، در حالی که قیمت ماژول Qi2 حدودا یک سوم آن است.

بر اساس این گزارش حالا ما می‌دانیم که پیش‌نیازهای سخت‌افزاری برای عدم نیاز به استاندارد Magsafe در جهت داشتن شارژ وایرلس سریع، ممکن است. حال این‌که اپل از روش‌های سنتی خود برای محدود کردن کاربران استفاده کند یا نه، مشخص نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید اپل برای سازگاری بیشتر با لوازم جانبی موجود، دست به چنین اقدامی می‌زند و لزوم استفاده از استاندارد مگ‌سیف را اختیاری می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)