حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس 2500 سامسونگ با اسم رمز Dream Team به چهار هسته اصلی Cortex-X مجهز خواهد شد

نوشته

12 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

همان‌طور که سامسونگ Exynos 2400 خود را برای معرفی احتمالی در آینده نزدیک آماده می‌کند، ما به‌طور تصادفی با اطلاعات جدیدی در مورد Exynos 2500 مواجه شده‌ایم که گفته می‌شود همان تراشه Dream Team این شرکت است که پشت درهای بسته آزمایش می‌شود. حال، یک شایعه جدید ادعا می‌کند که اگزینوس 2500 سامسونگ دارای چهار هسته اصلی Cortex-X با عملکرد بالا است که آن را به ترکیبی مرگبار برای رقابت تبدیل می‌کند.

اگزینوس 2500 سامسونگ

طبق گفته‌ی OreXda، اگزینوس 2500 در مرحله فعلی خود دارای چهار هسته Cortex-X5 است که با فرکانس‌های مختلف کار می‌کند. در توییتر، این افشاگر مجموعه CPU چیپست Dream Team را ارائه کرده و بیان می‌کند که یک هسته اصلی Cortex-X5 با فرکانسی بین 3.20 گیگاهرتز و 3.30 گیگاهرتز خواهد داشت، درحالی‌که سه هسته دیگر Cortex-X5 در محدوده 2.30 گیگاهرتز تا 2.50 گیگاهرتز کار می‌کنند. همچنین پیکربندی باقی‌مانده شامل هسته‌های Cortex-A730 و Cortex-A520 است که هر دو طرح تاکنون از سوی ARM معرفی نشده‌اند.

اطلاعات زیادی در مورد Exynos 2500 وجود ندارد به‌جز اینکه سامسونگ درحال توسعه این چیپست بوده و ممکن است به از بین بردن نام شرکت به‌عنوان عرضه‌کننده‌ی چیپست‌های ناامیدکننده پی‌درپی کمک کند. تراشه Dream Team همچنین دارای پردازنده گرافیکی سفارشی سامسونگ است که گفته می‌شود بار دیگر با همکاری شرکت AMD ساخته می‌شود، اما درحال‌حاضر، ما هیچ اطلاعاتی در مورد نام و مشخصات آن نداریم.

اگزینوس 2500 سامسونگ

اگزینوس 2500 سامسونگ

شایعات قبلی حاکی از این بود که Exynos 2500 هنوز دو سال دیگر تا معرفی رسمی فاصله دارد، به این معنی که تا قبل از رونمایی گلکسی S25 آن را نخواهیم دید. گفته می‌شود که در آن زمان، کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 را معرفی خواهد کرد که اولین نمونه از چیپست‌های این شرکت خواهد بود که از هسته‌های داخلی شرکت Oryon استفاده می‌کند که با خرید Nuvia امکان‌پذیر شده است. از آنچه که تاکنون شایعه شده است، اسنپدراگون 8 نسل 4 عملکرد چندهسته‌ای بالاتری نسبت‌به M2 اپل دارد، بنابراین انتظار داریم که Exynos 2500 عملکرد مشابهی داشته باشد.

با نگاهی به جدول زمانی احتمالی معرفی، سامسونگ می‌تواند از نسل دوم فرآیند 3 نانومتری GAA خود برای تولید انبوه این تراشه رؤیایی استفاده کند، اما درحال‌حاضر، مشخصات شایعه‌شده آن را باکمی شک‌وتردید درنظر بگیرید تا زمانی که اطلاعات جامع‌تری از آن منتشر شود.

نظر شما درباره مشخصات احتمالی تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی