حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Exynos 2500 سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD بهینه‌تری معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

سامسونگ اخیراً قرارداد مجوز خود را با AMD تمدید کرده تا در آینده نیز از پردازنده‌های گرافیکی موبایل این شرکت در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. پس از عرضه ناامیدکننده Exynos 2200 که درواقع از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 مبتنی‌بر معماری RDNA2 AMD استفاده می‌کرد، انتظار می‌رود شرکت کره‌ای از اشتباهات خود درس گرفته و به بهبود تراشه‌های آینده خود روی بیاورد. درهمین‌راستا، به‌گفته‌ی یکی از افشاگران، تراشه Exynos 2500 آینده سامسونگ دارای یک پردازنده گرافیکی سفارشی است که بهینه‌سازی‌های زیادی را نیز به‌همراه دارد.

تراشه Exynos 2500 سامسونگ

افشاگر Revegnus اخیرا در توییتر ادعا کرده است که Exynos 2500 احتمالاً می‌تواند «تراشه رؤیایی» باشد که سامسونگ مخفیانه روی آن کار می‌کند. اگرچه مشخصات دقیقی در این توییت ذکر نشده است، اما گفته می‌شود که این تراشه با یک GPU سفارشی که بر اساس فناوری AMD ساخته خواهد شد، همراه می‌شود. پیش از این گزارش شده بود که سامسونگ درحال کار بر روی یک GPU سفارشی است و به‌احتمال‌زیاد غول کره‌ای از توافقنامه مجوز تمدیدشده با AMD استفاده خواهد کرد.

بااین‌حال، سال‌ها طول می‌کشد تا این پردازنده گرافیکی جدید سامسونگ به مرحله اجرا درآید؛ به‌همین‌دلیل است که از نام Exynos 2500 برای تراشه مذکور استفاده شده است؛ زیرا قبل از عرضه آن، ما هنوز Exynos 2400 را داریم که باید از سوی سامسونگ معرفی شود. گفته می‌شود که چیپست جدید برای سری گوشی‌های گلکسی ساخته می‌شود و به این نکته اشاره می‌کند که سامسونگ درنهایت به کوالکام وابسته نخواهد شد. متأسفانه، برای انجام این کار، باید یک چیپست توسعه دهد که در برابر سایر تولیدکنندگان قابل‌رقابت باشد.

تراشه Exynos 2500 سامسونگ

تراشه Exynos 2500 سامسونگ

این شرکت درحال‌حاضر در رقابت تولید تراشه از TSMC عقب‌تر است، احتمالاً به‌دلیل فرآیند تولید تراشه ضعیف‌تر. بااین‌حال، شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه تراشه‌های نسل دوم فرآیند 3 نانومتری GAA سامسونگ در نیمه دوم سال 2024 به تولید انبوه می‌رسند. سامسونگ می‌تواند از فناوری پیشرفته تولید چیپست خود برای توسعه Exynos 2500 استفاده کند، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم از کدام فرآیند استفاده می‌شود.

در مورد بهینه‌سازی‌های ذکرشده، می‌توان آن را به بهبود بهره‌وری انرژی مرتبط دانست، زیرا این معیاری است که هنگام اجرا در تلفن هوشمند گلکسی آینده بیش از همه به آن توجه می‌شود. متأسفانه Exynos 2200 در این زمینه عملکرد خوبی نداشت.

نظر شما درباره چیپست Exynos 2500 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی