حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Exynos 2400 با GPU چهار برابر قوی‌تر از Exynos 2200 در گلکسی S24 استفاده خواهد شد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

ماجرای سامسونگ و تراشه‌های اگزینوس‌ش شاید برخی سال‌ها کمرنگ باشند و حتی سالی مثل امسال خبری از آن نباشد اما گویا پایانی ندارد. در جدیدترین گزارش‌ها می‌شنویم که احتمالا تراشه Exynos 2400 با GPU چهار برابر قوی‌تر از Exynos 2200 در گلکسی S24 استفاده خواهد شد.

تراشه Exynos 2400 در گلکسی S24

گزارشی در مورد چیپست Exynos 2400 و به ویژه درباره GPU آن، منتشر شده است. براساس این گزارش و حداقل روی کاغذ، نسل بعدی تراشه سامسونگ کاملا امیدوارکننده به نظر می‌رسد. گفته می‌شود واحد پردازش گرافیکی Exynos 2400 چهار برابر CU (واحد محاسباتی) بیشتری نسبت به Exynos 2200 خواهد داشت.

تراشه Exynos 2200 اولین دستگاه سامسونگ بود که از پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری AMD RDNA2 استفاده کرد. این پردازنده گرافیکی که Xclipse 920 نام داشت دارای سه واحد محاسباتی (CU) بود.

آنطور که گفته می‌شود پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ احتمالا ۱۲ واحد محاسباتی خواهد داشت. با فرض توان برابر این واحدهای محاسباتی، باید توان پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ تا ۴ برابر بیشتر از اگزینوس ۲۲۰۰ باشد.

اگر شایعه جدید درست باشد، Exynos 2400 یک تراشه گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 با 6WGP را در خود جای خواهد داد. “WGP” مخفف “Workgroup Processor” است و به زبان ساده، یک WGP از دو CU (واحد محاسباتی) تشکیل شده است.

سامسونگ همچنین با توسعه‌دهندگان موتورهای بازی برای پیاده‌سازی فناوری‌های ردیابی پرتو (ray tracing) در جدیدترین تراشه‌های خود همکاری نزدیکی داشته است، بنابراین شاید Exynos 2400 تراشه‌ای برای علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی باشد و ممکن است اولین نمونه‌ای باشد که واقعاً ردیابی پرتو را در تلفن‌همراه به‌خوبی ارائه می‌کند.

چراغ سبر سامسونگ برای استفاده از اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴

آنطور که شنیده می‌شود، سامسونگ MX (بخش “تجربه موبایل” سامسونگ) برای تولید انبوه تراشه Exynos 2400 چراغ سبز نشان داده است.

شایعه جدید می گوید که هدف از تولید انبوه اگزینوس ۲۴۰۰ احتمالا سری Galaxy S24 است. احتمالا سامسونگ به مانند نسل‌های قبلی دوباره به سیستم تولید پرچمدار با ۲ تراشه اگزینوس و اسنپدراگون بازخواهد گشت.

ظاهراً این شرکت کره‌ای در حال تولید انبوه Exynos 2400 با فرآیند تولید ۴ نانومتری LPP یا Low Power Plus است. سری گلکسی اس ۲۴ باید اواخر سال ۱۴۰۲ رونمایی شوند و حدس‌وگمان‌هایی که حداقل ۹ ماه پیش از معرفی آن زده می‌شود، شاید دقت بالایی نداشته باشند. پس باید منتظر گزارش‌های بیشتر و موثق‌تر بود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که Exynos 2400 می‌تواند تراشه جذابی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)