حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxOMark باتری شیائومی ۱۳ اولترا منتشر شد: عملکرد ناامید کننده در بخش «زمان شارژ»

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

مدت زیادی است که شیائومی ویژگی «شارژ سریع» را در گوشی های هوشمند خود ارائه می‌‌کند. هم اکنون، امتیاز DxOMark باتری شیائومی ۱۳ اولترا منتشر شده است. این تلفن هوشمند در بخش «زمان شارژ» ممکن است برخی کاربران را ناامید کند‌. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

توان شارژ باتری شیائومی ۱۳ اولترا عمدا محدود شده است

امتیاز DxOMark باتری شیائومی ۱۳ اولترا، قرارگیری این گوشی هوشمند در جایگاه ۲۸ جهانی را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که این کمپانی، برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی، به طور عمدی سرعت شارژ سیمی Xiaomi 13 Ultra را محدود کرده است. نمودار سرعت شارژ DxOMark نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند در ابتدای استفاده از شارژر سیمی، با توان ۸۰ وات شارژ می‌شود. این میزان اما پس از مدتی به زیر ۴۰ وات می‌رسد که منجر به کاهش شدید سرعت شارژ خواهد شد.

نمودار شارژ سیمی Xiaomi 13 Ultra

نگاهی به نمودار شارژر بی سیم این گوشی پرچمدار بیندازیم. این دستگاه در ابتدا، با توان ۵۰ وات شارژ می‌شود. با وجود آنکه سرعت شارژ پس از مدتی کاهش یافته، اما همچنان بالای ۴۰ وات باقی می‌ماند. شارژ سیمی Xiaomi 13 Ultra در ۴۹ دقیقه تکمیل می‌شود. ۰ تا ۱۰۰ شارژ وایرلس نیز ۵۵ دقیقه طول می‌کشد. تنها ۶ دقیقه تفاوت بین شارژ سیمی و شارژ بی سیم وجود دارد. این در حالیست که شیائومی ۱۳ اولترا از شارژ وایرلس ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند اما توان شارژ سیمی این دستگاه، ۹۰ وات است‌. این موضوع نشان می‌دهد که شیائومی عمدا توان شارژ سیمی 13 Ultra را کاهش می‌دهد.

نمودار شارژ بی سیم Xiaomi 13 Ultra

در طول آزمایش DxOMark، هیچ اشاره ای به فعال بودن یا نبودن قابلیت «Boost Charging Speed» نشده است. از آنجایی که جزئیات روش تست آن ها مشخص نیست، نمی‌دانیم که آیا DxOMark این ویژگی Xiaomi 13 Ultra را فعال کرده یا خیر. با توجه به آنکه کاربران طول عمر باتری را اولویت قرار می‌دهند، ممکن است شیائومی به طور پیش‌فرض قابلیت «Boost Charging Speed» را غیر فعال کرده باشد. در حقیقت، Xiaomi 13 Ultra باید تنها در مدت ۳۵ دقیقه فول شارژ شود.

قابلیت «Boost Charging Speed»

زمان شارژدهی Xiaomi 13 Ultra مطلوب است

علیرغم کندی سرعت شارژ، شیائومی ۱۳ اولترا همچنان عملکرد کلی خوبی در بخش باتری دارد. در حقیقت این گوشی بسیار سریع شارژ می‌شود. اما عملکرد این تلفن هوشمند، آن چیزی نیست که همه انتظار داریم از یک پرچمدار چینی ببینیم. Xiaomi 13 Ultra شارژ وایرلس سریع تری نسبت به Galaxy S23 Ultra دارد‌. شارژ بی سیم پرچمدار شیائومی تنها در ۵۵ دقیقه کامل می‌شود. در حالی که فول شارژ شدن گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ با شارژر بی سیم، ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه طول می‌کشد.

زمان فول شارژ شدن

سرعت شارژ تنها چیزی نیست که در مورد «عملکرد باتری» مهم است، بلکه زمان واقعی استفاده نیز اهمیت دارد. در رتبه بندی DxOMark برای رده Ultra-Premium، این گوشی را در جایگاه یازدهم قرار دارد. گزارش DxOMark نشان می‌دهد که این تلفن هوشمند پرچمدار شیائومی با استفاده سبک می‌تواند ۷۹ ساعت (روزانه ۲ ساعت و نیم)، ۵۶ ساعت (۴ ساعت استفاده روزانه) و ۳۵ ساعت در شرایط استفاده سنگین (۷ ساعت در روز) دوام بیاورد. در حقیقت این گوشی در سنگین ترین استفاده ها نیز، بیش از ۷ ساعت در روز، همراه شما خواهد بود. این شارژ دهی مطلوب به لطف باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ممکن شده است.

امتیاز DxOMark دوربین شیائومی ۱۳ اولترا منتشر شد: قرارگیری در رتبه چهاردهم!

باتری Xiaomi 13 Ultra در فعالیت هایی مانند گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا بازی کردن، بهتر از حد متوسط عمل می‌کند. با این حال، در برخی فعالیت ها مانند عملکرد GPS، در حد رقبا ظاهر نمی‌شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، می‌توانید نگاهی به وب‌سایت DxOMark بیندازید.

نظر شما چیست؟ آیا انتظار بیشتری از این تلفن هوشمند پرچمدار شیائومی داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی