حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل HarmonyOS 4.0 هواوی با تمرکز بر خودرو در پاییز امسال منتشر خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

کمپانی هواوی اخیراً به‌صورت رسمی تأیید کرده است که سیستم عامل HarmonyOS 4.0 پاییز امسال منتشر می‌شود. این نسخه از سیستم عامل اختصاصی شرکت چینی شامل چندین قابلیت جدید برای همه پلتفرم‌ها بوده اما تمرکز خود را بر خودروهای هوشمند معطوف خواهد کرد.

سیستم عامل HarmonyOS 4.0 هواوی

انتظار می‌رود HarmonyOS 4.0 به حالت‌های چندنفره (multi-person)، چنددستگاهی (multi-device)، چندصفحه‌ای (multi-screen) و چندصدایی (multi-audio) در سیستم خودروها دست یابد. این نسخه همچنین از موقعیت‌یابی منبع صدا شش‌نقطه‌ای صوتی پشتیبانی می‌کند و امکان کنترل همزمان چندین نمایشگر و چندین منطقه صوتی را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، نسخه جدید این سیستم‌عامل ردیابی موقعیت چشم کابین و تشخیص وضعیت چشم را به‌همراه پشتیبانی چندین نمایشگر و دستگاه اجرا می‌کند.

یکی از پیشرفت‌های قابل‌توجه در HarmonyOS 4.0 صدای ارتقایافته کابین هوشمند است. این شرکت از نتایج آموزش مدل‌های مقیاس بزرگ خود برای تقویت صدای Xiao Yi استفاده کرده است و آن را هوشمندتر و شهودی‌تر می‌کند. علاوه‌بر این، سیستم‌عامل جدید همچنین دارای کمک پارکینگ بهبودیافته است و اولین سیستمی خواهد بود که از پارکینگ سطحی و زیرزمینی پشتیبانی می‌کند.

HarmonyOS 4.0 جدیدترین نسخه اضافه‌شده به مجموعه راه‌حل‌های هوشمند خودروی هواوی خواهد بود که شامل سیستم رانندگی پیشرفته (ADS)، سیستم هوشمند کابین راننده (ICS) و فناوری 5G-V2X می‌شود. این راه‌حل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با بهره‌گیری از قدرت اتصال هوش مصنوعی و 5G، تجربه رانندگی همه‌جانبه‌تری و یکپارچه‌تری را برای رانندگان و مسافران فراهم کنند.

به‌طورکلی، انتظار می‌رود که HarmonyOS 4.0 ارتقاء بزرگی برای سیستم‌عامل موجود هواوی باشد و پلتفرم جامع‌تر و هوشمندانه‌تری را برای برنامه‌های خودرو فراهم کند. همان‌طور که این شرکت به گسترش حضور خود در بازار خودرو ادامه می‌دهد، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

سیستم عامل HarmonyOS 4.0 هواوی

سیستم عامل HarmonyOS 4.0 هواوی

درحالی‌که ویژگی‌های اعلام‌شده مربوط به صنعت خودرو است، هواوی چیزی در مورد گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا ساعت‌های هوشمند فاش نکرده است. بااین‌حال، با توجه به اینکه HarmonyOS 3 در تیرماه سال گذشته برای گوشی‌های هوشمند منتشر شد، ممکن است که HarmonyOS 4.0 برای دستگاه‌های هوشمند تقریباً در همان زمان معرفی شود.

نظر شما درباره سیستم عامل HarmonyOS 4.0 هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی