حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دوربین شیائومی 13 اولترا رسماً تأیید شد: لنز اصلی با دیافراگم متغیر و سه سنسور 1/2.51 اینچی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، شیائومی

شیائومی تاکنون توانسته گوشی Xiaomi 13 Ultra را تا حد زیادی مخفی نگه دارد و تنها شاهد انتشار چند افشاگری معمولی برخی از مشخصات اولیه این دستگاه در هفته‌های گذشته بوده‌ایم. به‌عنوان‌مثال، ما می‌دانستیم که این گوشی امسال دارای چهار دوربین در پشت خود خواهد بود و سنسور 1 اینچی 50 مگاپیکسلی Sony IMX989 را برای لنز اصلی خود حفظ خواهد کرد. اکنون و با انتشار یک پوستر رسمی، مشخصات کامل دوربین شیائومی 13 اولترا تأیید شده و حاکی از آنست که این گوشی علاوه‌بر سنسور 1 اینچی اصلی با دریچه دیافراگم متغیر، از سه سنسور 50 مگاپیکسلی 1/2.51 اینچی دیگر IMX858 برای لنزهای فوق‌عریض، تله‌فوتو 3 برابری و پریکسوپی 5 برابری بهره می‌برد.

مشخصات دوربین شیائومی 13 اولترا

در یک پست رسمی در شبکه اجتماعی Weibo، این شرکت فاش کرد که درکنار سنسور 50 مگاپیکسلی IMX989 سونی که در مدل‌های 12S Ultra و 13 Pro از آن استفاده کرده بود، 13 اولترا از سه سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX858 نیز بهره می‌برد. این پوستر همچنین برخی از ویژگی‌های پیشرفته کاهش نویز و قابلیت‌های HDR بهتر را نشان می‌دهد.

ما قبلاً سنسور جدید IMX858 را در Honor Magic 5 Pro دیده‌ایم که در لنز فوق‌عریض و پریسکوپی آن استفاده شده است. بااین‌حال، 13 اولترا از IMX858 برای هر سه لنز فوق‌عریض، تله‌فوتو 3x و پریسکوپی 5x استفاده خواهد کرد.

مشخصات دوربین شیائومی 13 اولترا

مشخصات دوربین شیائومی 13 اولترا

بنابراین، به‌طور خلاصه، Xiaomi 13 Ultra با وجود اعمال برخی پیشرفت‌ها مثل دریچه دیافراگم متغیر برای لنز اصلی و برخی پسرفت‌ها مثل سنسور کوچک‌تر برای لنزهای فوق‌عریض و پریسکوپی خود نسبت‌به نسل گذشته، درنهایت به یک دوربین همه کاره‌تر تبدیل شده است.

دریچه دیافراگم متغیر به کاربران امکان می‌دهد دیافراگم دوربین اصلی را از مقدار عریض f/1.9 تا بسیار کوچک‌تر f/4.0 تغییر دهند. مشخص نیست که آیا این دیافراگم مانند گوشی‌های جدید سری Mate و P هواوی واقعاً متغیر است یا فقط می‌تواند در این دو مقدار متوقف شود.

بااین‌حال، انتظار می‌رود پیشرفت‌های نرم‌افزاری و عکاسی محاسباتی به پیشرفت عمده در کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی هوشمند کمک شایانی کند.

نظر شما درباره مشخصات دوربین شیائومی 13 اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی