حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردیابی گوشی اندرویدی گم شده به زودی در حالت خاموش هم ممکن خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android

“گم کردن” کلا حس بدی‌است و وقتی درباره موبایل شما اتفاق رخ بدهد حتما بدتر هم می‌شود. اگر چنین ترسی دارید، خبر خوب این‌که ردیابی گوشی اندرویدی گم شده به زودی در حالت خاموش هم ممکن خواهد شد. پیش از این چنین قابلیتی در اکوسیستم iOS و برای آیفون‌ها و دیگر محصولات اپل موجود بود.

ردیابی گوشی اندرویدی گم شده

به تازگی گزارش شده که گوگل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی برای Find My Device است. این ویژگی جدید به شما امکان می‌دهد گوشی پیکسل (برند گوگل) گم شده خود را پیدا کنید، حتی اگر خاموش باشد. با پشتیبانی برندهای دیگر اندرویدی از سخت‌افزار لازم، بستر نرم افزاری آن به زودی کمک خواهد کرد تا همه دستگاه‌های اندرویدی سازگار بتوانند در حالت خاموش هم قابل ردیابی شوند.

این ویژگی ممکن است با نام عجیب “Pixel Power-off Finder” معرفی شود. برای انجام این کار، اساساً بلوتوث دستگاه شما باید همیشه فعال باشد. اپل مدتی است که با همین روش، قابلیت ردیابی آیفون‌های خاموش را ارائه می‌دهد.

سورس‌کد اندروید ۱۴ که اخیرا برای برخی شرکت‌های مشتاق ارائه شده است، شامل یک لایه انتزاعی سخت افزاری جدید به نام hardware.google.bluetooth.power_off_finder است که باعث می شود این قابلیت محقق گردد.

همانطور که بالاتر گفتیم، بدیهی است که این قابلیت نیاز به پشتیبانی سخت افزاری دارد. ما مطمئن نیستیم که آیا دستگاه‌های اندروید موجود در بازار فعلی می‌توانند از این ویژگی پشتیبانی کنند یا خیر، اما انتظار داریم دستگاه‌های آینده (حداقل در تلاش اول، پیکسل‌های گوگل) با سخت‌افزاری لازم ارائه شوند.

بیش از یک سال است که در مورد نسل بعدی قابلیت Find My Device می شنویم. اولین نشانه از تحول این سرویس حوالی تابستان ۱۴۰۰ رصد شد. در آن زمان متوجه شدیم گوگل ممکن است در حال کار بر روی ایجاد یک شبکه ردیابی مبتنی بر دستگاه‌های اندرویدی باشد که مشابه اپل کار می‌کند. با توجه به گستردگی بیشتر دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید احتمالا دقت و قابل اتکابودن سرویس گوگل بالاتر از سرویس اپل باشد.

ما انتظار داریم که این قابلیت جدید در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل ۲۰۲۳ رونمایی شود. پیش از این مشخص شد که تاریخ برگزاری رویداد گوگل I/O 2023 و معرفی اندروید 14 برای 20 اردیبهشت 1402 برنامه‌ریزی شده است.

تاریخ برگزاری رویداد گوگل I/O 2023 و معرفی اندروید 14 مشخص شد: 20 اردیبهشت 1402

منتظر این قابلیت هستید؟ واقعا ویژگی کارایی خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)