حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل شبکه Find My Device را برای اندروید راه‌اندازی کرد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | شبکه و امنیت، گوگل

همان‌طور که هفته گذشته پیش‌بینی می‌شد، امروز گوگل رسماً اعلام کرد که بالاخره شبکه جدید Find My Device را برای اندروید فعال می‌کند که حتی با دستگاه‌های آفلاین نیز کار می‌کند. این شبکه در دستگاه‌های دارای Android 9 و جدیدتر در سراسر جهان، از امروز در ایالات متحده و کانادا به‌صورت زنده اجرا می‌شود.

شبکه Find My Device گوگل

شبکه جدید Find My Device بیش از یک میلیارد دستگاه خواهد داشت، بنابراین مکان‌یابی دستگاه شما را بسیار آسان می‌کند، حتی زمانی که آفلاین است. به‌عنوان یک امتیاز برای Pixel 8 و Pixel 8 Pro، به‌لطف برخی از «سخت‌افزارهای مختص پیکسل»، این دستگاه‌ها حتی در صورت خاموش بودن یا اتمام باتری نیز قابل‌ردیابی خواهند بود.

شبکه Find My Device گوگل

شبکه Find My Device گوگل

از ماه آینده میلادی، تگ‌های ردیاب جدیدی از Chipolo و Pebblebee در دسترس خواهند بود و این تگ‌ها در برنامه Find My Device قابل مشاهده هستند، چراکه به‌طور خاص برای شبکه جدید Find My Device ساخته شده‌اند. آن‌ها همچنین با هشدارهای ردیاب ناشناخته در اندروید و iOS نیز سازگار خواهند بود تا از ردیابی ناخواسته محافظت کنند. تگ‌های بلوتوث جدید اواخر امسال از سوی برندهای Anker’s eufy ،Jio و Motorola عرضه می‌شوند.

اگر به یک دستگاه گم‌شده نزدیک هستید اما هنوز نمی‌توانید آن را ببینید، دکمه «Find nearby» ظاهر می‌شود تا به شما کمک کند دقیقاً در کجا قرار دارد. این حالت از ماه آینده با تگ‌های بلوتوثی جدید کار خواهد کرد.

اگر در خانه هستید و دستگاه‌های Nest دارید، برنامه «Find My Device» می‌تواند نزدیکی دستگاه گمشده را به آن دستگاه‌های Nest مشخص کند. درنهایت، می‌توانید دستگاه‌ها را با افراد دیگر نیز به اشتراک بگذارید تا در صورت گم‌شدن راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنید.

گوگل می‌گوید «محافظت‌های چندلایه» را در شبکه Find My Device جدید خود پیاده‌سازی کرده است تا به شما کمک کند تا امنیت شما و اطلاعات شخصی شما خصوصی بماند. برای مثال، داده‌های مکانی رمزگذاری شده‌اند، درحالی‌که گزارش‌دهی انبوه مکان دستگاه «اولین ویژگی ایمنی در نوع خود» است که محافظت بیشتری در برابر ردیابی ناخواسته به خانه یا مکان خصوصی ارائه می‌کند.

در آینده نزدیک، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای هدفون‌های JBL ،Sony و سایرین در راه است که به آنها امکان می‌دهد به شبکه جدید Find My Device بپیوندند.

راه‌اندازی شبکه جدید Find My Device توسط گوگل ماه‌ها به تعویق افتاده است درحالی‌که این شرکت منتظر اپل برای پیاده‌سازی قابلیت حفاظت از ردیابی ناخواسته در iOS بوده است. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی نیز درنهایت در iOS 17.5 منتشر شود و به‌صورت زنده اجرا می‌شود و به‌همین‌دلیل است که شبکه جدید Find My Device اکنون به‌صورت زنده فعال شده است.

نظر شما درباره شبکه Find My Device چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی