حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل نسخه ویندوز Nearby Share را برای کامپیوترهای شخصی ارائه کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android

در نمایشگاه CES 2022 گوگل در مورد چگونگی بهبود ادغام اندروید با اکوسیستم ویندوز به روش های مختلف صحبت کرد. Nearby Share یکی از ویژگی‌هایی بود که برای سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت وعده داده شد. به تازگی گوگل نسخه ویندوز Nearby Share را برای کامپیوترهای شخصی ارائه کرده است تا انتقال فایل به صورت بی‌سیم و بین دستگاه اندرویدی و ویندوزی شما بسیار ساده‌تر شود.

نسخه ویندوز Nearby Share

در حال حاضر نسخه بتای Nearby Share برای ویندوز عرضه شده است که انتقال فایل‌ها بین موبایل و رایانه شخصی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

برای استفاده از نسخه ویندوز Nearby Share رایانه شما باید از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 و بالاتر استفاده می کند. همچنین این قابلیت روی دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های ARM پشتیبانی نمی شود. شما می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

برای اینکه این ویژگی کار کند باید وای فای و بلوتوث رایانه شخصی خود را روشن کنید. خوب اینکه می توانید انتخاب کنید چه کسی می تواند دستگاه شما را ببیند تا از هرگونه درخواست‌های احتمالی ناخواسته جلوگیری کنید.

در منوی کشویی تنظیمات نمایان بودن دستگاه، می‌توانید انتخاب کنید که رایانه شخصی شما برای همه، برای مخاطبین، فقط برای دستگاه‌های خود قابل مشاهده باشد یا در حال حاضر هیچ‌کس آن را رصد نکند. هر چند اگر آخرین گزینه را انتخاب کنید، یک دستگاه Android می‌تواند فایل‌ها را با رایانه شما به اشتراک بگذارد، چه برنامه باز باشد یا فقط در پس‌زمینه اجرا شود.

برای ارسال فایل ها از رایانه شخصی خود به تلفن اندرویدی، کافی است آنها را در برنامه Nearby Share بکشید یا رها کنید یا روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Nearby Share را انتخاب کنید.

اگر صاحب هر دو دستگاه هستید و آنها به یک حساب مشترک Google وارد شده باشند، حتی اگر صفحه گیرنده خاموش باشد، انتقال به طور خودکار پذیرفته می شود. فقط توجه داشته باشید که هر دو دستگاه باید در فاصله حدود ۵ متری (دقیقا ۴.۸ متر) از یکدیگر قرار داشته باشند.

در حال حاضر گوگل نسخه بتا Nearby Share را برای ایالات متحده و اکثر کشورهای جهان، به استثنای برخی موارد، منتشر کرده است. همچنین گفت که در حالی که برنامه بتا در حال حاضر فقط با تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند، سازگاری آن در سراسر اکوسیستم گسترش خواهد یافت.

نظر شما چیست؟ از این قابلیت استفاده کرده بودید؟ به نظر می‌رسد انتقال فایل خیلی راحت‌تر و بی‌سیم خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)