حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دکمه خازنی آیفون ۱۵ پرو اپل با دستکش هم کار می‌کند + حساسیت قابل تنظیم

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

ماجرای تغییرات طراحی اپل در iPhone 15 کمی فراتر از تفاوت ظاهری است. حداقل در مدل‌های پرو قرار است که مکانیسم دکمه‌های تنظیم صدا و قفل تغییر کند. این کلید‌ها به نمونه‌های خازنی تبدیل خواهند شد که نگرانی‌های مختلفی را ایجاد می‌کند. با این حال گفته می‌شود که دکمه خازنی آیفون ۱۵ پرو اپل با دستکش هم کار می‌کند و حساسیت قابل تنظیم ارائه خواهد شد.

دکمه خازنی آیفون ۱۵ پرو اپل

رندرهای CAD مربوط به آیفون ۱۵ پرو نشان می‌دهد که دکمه‌های تنظیم صدا این دستگاه به جای ۲ دکمه جداگانه برای کم‌وزیاد کردن، مانند اکثر گلکسی‌های سامسونگ یک دکمه تکی پیوسته است.

همچنین کلید اسلایدی تغییر حالت صدا آیفون که از نسل اول تاکنون حضور داشته احتمالا در مدل‌های Pro آیفون ۱۵ به یک دکمه فشاری تبدیل شود.

حالت مصرف انرژی حداقلی و دکمه مخصوص

اوایل این هفته، یک گزارش ادعا می‌کرد که اپل چگونه مشکل روشن کردن دستگاه را مدیریت می‌کند. همانطور که می‌دانید دکمه‌های خازنی برای کار کردن نیاز به برق دارند. پس وقتی که آیفون ۱۵ پرو مجهز به دکمه خارنی شما خاموش است باید چطور آن را روشن کنید؟

گفته می‌شود که این مشکل با حالت مصرف انرژی حداقلی برطرف می‌شود. این شرایط مشابه حالتی است که قابلیت Find My می‌تواند آیفون خاموش شده را ردیابی کند.

همچنین یک دکمه مخصوص به‌جای دکمه اسلایدری سنتی آیفون‌ها ارائه خواهد شد که قابل برنامه‌ریزی توسط کاربر است. پس شما می‌توانید مشخص کنید که آن دکمه وظیفه سنتی تنظیم حالت صدا را انجام بدهد یا عملکرد دیگری که قابل تنظیم خواهد بود.

دکمه های خازنی آیفون 15 پرو با دستکش هم کار می کنند

سوال دیگری درباره استفاده از دکمه‌های خازنی مطرح می‌شود و آن این است که چگونه با دستکش و یا دستگاهی که قاب دارد می کنند، زیرا سنسورهای خازنی معمولاً به تماس مستقیم با پوست نیاز دارند.

برای حل مشکل، باید بدانیم دکمه‌های خازنی چگونه کار می‌کنند. آنها به طور مداوم سنسور را با یک جریان الکتریکی کوچک شارژ و دشارژ (تخلیه) می کنند. هنگامی که هر چیزی با بار الکتریکی ذخیره شده دکمه را لمس می کند، ظرفیت آن تغییر می کند و حسگر را فعال می کند.

دلیل طراحی این مکانیسم آن است که بدن انسان به عنوان یک خازن عمل می کند. یعنی می تواند بار الکتریکی را ذخیره و تخلیه کند. به همین دلیل معمولاً تماس مستقیم پوست مورد نیاز است. این می تواند نه تنها هنگام پوشیدن دستکش، بلکه در هنگام استفاده از قاب آیفون نیز مشکل ایجاد کند.

با این حال گزارش جدید به ما می‌گوید که حساسیت دکمه‌های آیفون 15 پرو قابل تنظیم است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از روی قاب‌ها و حتی با پوشیدن دستکش کار کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تغییر به کلید خازنی به جای کلید مکانیکی تصمیم خوبی است؟ مثلا با ضد آب شدن آیفون ۷ دکمه فیزکی حسگر اثرانگشت آن که به Touch ID مشهور است، به صورت خازنی و لمس ۳ بعدی تغییر پیدا کرد. آن تجربه خیلی بد نبود اما به دلچسبی کلید مکانیکی هم نبود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)