حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا سرویس 4G LTE در کره ماه را تا پایان سال 2023 راه‌اندازی خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | نوکیا

درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها به‌دنبال خدمات ماهواره‌ای در سیاره زمین هستند، به‌نظر می‌رسد نوکیا برخلاف این جریان به ماه نگاه می‌کند و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی شبکه 4G LTE را در این کره راه‌اندازی کند. هنگامی که این شبکه فعال شود، راهی برای “افزایش اکتشافات ماه” ارائه می‌دهد. نوکیا همچنین برای پرتاب شبکه خود به فضا با اسپیس ایکس همکاری خواهد کرد.

راه‌اندازی سرویس 4G LTE در ماه توسط نوکیا

طبق گزارش CNBC، نوکیا سیستمی را به فضا می‌فرستد که از سه بخش تشکیل شده است: «ایستگاه پایه مجهز به آنتن که در یک فرودگر ماه Nova-C که توسط شرکت فضایی ایالات‌متحده Intuitive Machines طراحی شده و همچنین توسط یک پنل خورشیدی همراه مریخ‌نورد موتوردار ذخیره شده است.” فرودگر یک کشتی محافظ است که مریخ‌نورد را نگه داشته و حمل می‌کند و اجازه می‌دهد تا با خیال راحت بر روی یک سیاره یا سطح ماه فرود آید. هنگامی که فرودگر به‌خوبی فرود آمد، مریخ‌نورد می‌تواند در اطراف پرسه بزند و اطلاعات را به پایگاه خود ارسال کند. در این میان، اتصال LTE بین فرودگر و مریخ‌نورد یک امر حیاتی است.

تا جایی که نوکیا ادعای خود را مطرح می‌کند، این شرکت اولین شبکه LTE خود را در دهانه شکلتون که در نزدیکی قطب جنوبی ماه قرار دارد، ایجاد خواهد کرد. همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، شرایط ماه برخلاف زمین است، جایی که طبق گفته‌ی ناسا، دما می‌تواند تا 250 درجه فارنهایت بالا رفته و تا 208- درجه فارنهایت کاهش یابد. درحالی‌که احتمالاً تصور می‌کنید که فضانوردان روی ماه از این شبکه برای مرور TikToks و Reels اینستاگرام خود استفاده می‌کنند، اما احتمالاً برای مدتی طولانی این اتفاق نخواهد افتاد.

راه‌اندازی سرویس 4G LTE در ماه توسط نوکیا

راه‌اندازی سرویس 4G LTE در ماه توسط نوکیا

درحال‌حاضر، این شبکه توسط ناسا مورداستفاده قرار خواهد گرفت و به‌نوعی محل آزمایش خواهد بود تا ببینیم آیا فناوری سلولار فعلی که سال‌ها به آن تکیه کرده‌ایم، واقعاً می‌تواند برای استفاده در فضای بیرونی قابل‌استفاده باشد یا خیر. برخی از موارد استفاده از این فناوری ارتباطی بین فضانوردان و البته بازگرداندن داده‌های مهم برای کنترل مأموریت بر روی زمین است. اگرچه نوکیا آماده است تا شبکه خود را راه‌اندازی کرده و روی ماه کار کند، قطعات متحرک زیادی وجود دارد که لازمه انجام این کار است، بنابراین این شرکت برای برآوردن این جدول زمانی واقعاً به شرکای خود وابسته است.

دیدگاه شما پیرامون راه‌اندازی سرویس 4G LTE در ماه توسط نوکیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی