حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا می خواهد شبکه 4G روی ماه ارایه کند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | فناوری هوافضا، نوکیا

به نظر می رسد نوکیا نوعی علاقه به ماه یا ارتباطات فرازمینی دارد. این اولین باری نیست که می بینیم این شرکت در تلاش است فناوری را برای ماموریت های ماه توسعه دهد، همانطور که در سال 2018 نیز کاری مشابه انجام داده است. گفته می شود که نوکیا می خواهد شبکه 4G روی ماه ارایه کند.

شبکه 4G روی ماه

نوکیا ممکن است به تأمین اتصال LTE در ماه نزدیکتر شود. این شرکت در حال مذاکره با ناسا بوده و توافق کرده است که 14.1 میلیون دلار برای کمک به نوکیا در رسیدن به آرزوهای خود سرمایه گذاری کند. پروژه نوکیا عمدتا در مورد ایجاد یک شبکه ارتباطی تلفن همراه 4G در ماه است، به عنوان بخشی از مجموعه قراردادهای جدیدی که ناسا برای مأموریت های تحقیق در سطح ماه اعطا می کند.

 “این پروژه بخشی از 370 میلیون دلار قرارداد جدید مأموریت های تحقیق در سطح ماه بود كه ناسا روز چهارشنبه اعلام كرد. بیشتر پول به شرکت های بزرگ فضایی مانند SpaceX و United Launch Alliance اختصاص یافت تا تکنیک های کاملی برای ساخت و مدیریت پیشرانه موشکی در فضا باشند.”

هدف ناسا ایجاد ماه به مکانی است که فضانوردان می خواهند تا سال 2028 در مدت یک ماه در سطح ماه زندگی و کار کنند. نوکیا به ایجاد شبکه ای کمک می کند که کاربران را در فواصل بیشتری متصل کند و امکان برقراری ارتباط بین ناوشکن های ماه، مریخ نوردان، زیستگاه ها و فضانوردان.

مدیر ناسا جیم بریدنستاین در یک پخش زنده گفت:

 “ما به سیستم های نیروگاهی نیاز داریم که بتوانند مدت طولانی در سطح ماه دوام بیاورند، و به قابلیت سکونت در سطح زمین نیاز داریم.

این سیستم می تواند از ارتباطات سطح ماه در فواصل بیشتر، افزایش سرعت و قابلیت اطمینان بیشتر نسبت به استانداردهای فعلی پشتیبانی کند.

ما می خواهیم زیرساخت های [ماه] را ایجاد كنیم … كه می تواند یك مشاركت بین المللی را برای بزرگترین، گسترده ترین، متنوع ترین ائتلاف فراگیر محققان و كاوشگران در تاریخ بشر فراهم سازد.”

گوشی ساده نوکیا با مدل TA-1212

رویترز همچنین افزود که “این سیستم با بودجه ناسا به فضاپیماها نیز گسترش می یابد. “و” نوکیا بررسی خواهد کرد که چگونه می توان فناوری زمینی را برای محیط ماه برای پشتیبانی از ارتباطات قابل اعتماد و با سرعت بالا اصلاح کرد.”

اولین باری که نوکیا پروژه مشابهی را شروع کرد چند سال پیش بود. متأسفانه، برنامه های قبلی برای آزمایش این فناوری بر روی ماه هرگز عملی نشد، زیرا پرتاب برای سال 2019 هرگز اتفاق نیفتاد و اندکی بعد یکی از شرکتهای همکاری با نوکیا درخواست ورشکستگی کرد.

نظر شما درباره این ایده نوکیا و همکاری با ناسا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

سرعتش از مال ما بیشتر میشه 🤣

Milad7

دیگه از نوکیا فقط اسمش باقی مونده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)