حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مدیاتک به عنوان پرچمدار این شرکت به زودی معرفی می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مدیاتک

با تمرکز ویژه مدیاتک روی عرضه تراشه‌های 5G دیدیم که نام‌گذاری محصولات این تراشه‌ساز تایوانی هم بهبود پیدا کرد. البته هنوز دقیقا نمی‌توان همه آن‌ها را به یک اشاره از یکدیگر تمایز داد اما باز شرایط بهتر است. در حال حاضر تراشه پرچمدار مدیاتک مدل Dimensity 9200 است که اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد. در حال حاضر یک نسخه خاص از پرچمدار سری X90 ویوو از آن استفاده می‌کند و اصلا استقبال فراگیری از آن نشد. با این حال شنیده می‌شود که جانشین آن در یک بازه زمانی ۶ ماهه عرضه خواهد شد. در گزارش‌های اخیر آمده که دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مدیاتک به عنوان پرچمدار این شرکت به زودی معرفی می‌شود.

دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس

با توجه به نامگذاری این تراشه، تصور این که چیپست مذکور یک نسخه ارتقا یافته از Dimensity 9200 است، دشوار نیست. احتمالا در این تراشه جدید فرکانس CPU افزایش یافته است.

تراشه Dimensity 9200 کنونی دارای یک CPU هشت هسته‌ای با یک هسته اصلی Cortex-X2 در فرکانس حداکثر 3 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با کلاک 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A510 با کلاک فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. برای GPU از پردازنده Immortalis-G715 استفاده می کند.

بر این اساس، می توان فرض کرد که Dimensity 9200 Plus نیز با  CPU دارای ۳ کلاستر به صورت 1+3+4 طراحی شده و فرکانس اصلی هسته اصلی از 3.05 گیگاهرتز فراتر خواهد رفت. این تراشه احتمالاً توسط TSMC بر روی نسل دوم فرآیند 4 نانومتری تولید خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید امتیاز بنچمارک AnTuTu تراشه Dimensity 9200 از 1.2 میلیون امتیاز فراتر رفت، بنابراین اگر ببینیم که Dimensity 9200 Plus از 1.3 میلیون امتیاز فراتر می رود، تعجب نخواهیم کرد.

انتظار می‌رود که این تراشه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام رقابت کند که توانست امتیاز قابل‌توجه AnTuTu بالای ۱.۳ میلیون را به دست آورد.

پیش‌بینی می‌شود عرضه تجاری تراشه Dimensity 9200 Plus از تابستان ۱۴۰۱ به بعد آغاز شود و سه برند چینی OPPO، Vivo و Xiaomi شاید با آن دستگاهی ارائه کنند.

هر چند مدیاتک در رده پرچمدار آن‌چنان محبوب نیست اما تراشه‌های اقتصادی آن آنقدر پرفروش هستند که در مجموع این برند تایوانی پرفروش‌ترین برند تراشه در دنیای موبایل است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید یک دستگاه با رده قیمتی پریمیوم را که تراشه مدیاتک دارد بخرید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)