حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک رسما معرفی شد: بهبود ۲۵ درصدی مصرف انرژی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پردازشگرها، مدیاتک

تراشه پرچمدار مورد انتظار مدیاتک، طبق برنامه امروز معرفی شد. دیمنسیتی ۹۲۰۰ مدیاتک با بهبود ۲۵ درصدی مصرف انرژی و توانایی‌های دیگر عرضه شده است. مدیاتک Dimensity 9200 دارای هسته اصلی Cortex-X3 است که فرکانس بالای ۳ گیگاهرتزی دارد.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰

پس از سری دیمنسیتی ۹۰۰۰ که یک عضو ساده و پلاس داشت، حالا این شرکت تایوانی تراشه پرچمدار جدید Dimensity 9200 را معرفی می کند. به گفته این شرکت، جدیدترین تراشه آن‌ها پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای دارد و انرژی کمتری هم مصرف می کند.

در ساخت این تراشه از فرآیند بسیار کارآمد 4 نانومتری TSMC استفاده می شود. این همان فرآیندی است که در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام استفاده خواهد شد.

مدیاتک Dimensity 9200 می تواند تا 10 درصد افزایش عملکرد چند هسته ای را نسبت به Dimensity 9000 ارائه کند و این در کنار سایر پیشرفت ها است.

دیمنسیتی ۹۲۰۰

دیمنسیتی ۹۲۰۰

مدیاتک Dimensity 9200 دارای تک هسته اصلی Cortex-X3 است که با فرکانس 3.05 گیگاهرتز کار می کند. باید دید که آیا گوشی‌های هوشمند می‌توانند این کلاک را در زمانی که هسته با عملکرد بالا در برنامه‌های کاربردی تحت فشار قرار می‌گیرد، حفظ کنند یا خیر.

سه هسته دیگر ار نوع Cortex-A715 هستند که با فرکانس 2.85 گیگاهرتز کار می کنند و چهار هسته باقیمانده شامل هسته های کم‌مصرف‌تر Cortex-A510 هستند که در فرکانس 1.80 گیگاهرتز تنظیم شده اند.

همانطور که متوجه شدید، تراشه Dimensity 9200 به CPU سه کلاستره «1 + 3 + 4» مجهز است و این با طراحی ۴ کلاستره احتمالی اسنپدراگون 8 نسل 2 متفاوت است.

مدیاتک ادعا می کند که جدیدترین چیپست پرچمدار آن‌ها در مقایسه با Dimensity 9000 در عملکرد تک هسته ای 12 درصد و در عملکرد چند هسته ای 10 درصد بهبود یافته است. این شرکت همچنین بیان می کند که از یک لایه حرارتی جدید استفاده کرده است که از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. همچنین گفته می شود که Dimensity 9200 در مقایسه با نسل قبلی خود نیز 25 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

پردازنده گرافیکی یکی دیگر از زمینه‌هایی است که این تراشه در آن بهبودهایی ایجاد کرده است. این بخش توسط Immortalis-G715 ARM تامین می شود که پیش از این بنچمارک‌های آن توانست تراشه بسیار قدر A16 Bionic را شکست دهد.

پردازنده گرافیکی جدید پشتیبانی از ردیابی پرتو (Ray Tracing) را به همراه دارد و مدیاتک ادعا می‌کند که در مقایسه با پردازنده گرافیکی Dimensity 9000، عملکرد 32 درصد افزایش و مصرف انرژی 41 درصد کاهش یافته است. سایر مشخصات شامل پشتیبانی از نمایشگر FHD+ تا 240 هرتز، WQHD تا 144 هرتز و دو پنل 2.5K تا 60 هرتز است.

در بخش دوربین، تراشه Dimensity 9200 از قابلیت ضبط RGBW پشتیبانی می‌کند، با ISP (پردازنده سیگنال تصویر) جدید Imagiq 890 که از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها مانند رفع محو کردن حرکت و افزایش عملکرد هوش مصنوعی 35 درصدی پشتیبانی می‌کند.

سایر تغییرات شامل Wi-Fi 7، mmWave 5G، بلوتوث 5.3 با صدای بی‌سیم درجه یک استودیویی و بلوتوث LE است. گفته می‌شود اولین خانواده گوشی‌های هوشمند دارای چیپست جدید اواخر امسال وارد بازار می‌شوند.

نظر شما چیست؟ مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰۰ را می پنسدید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)