حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت Supermoon ویوو X80 Pro عکس های جعلی ثبت می‌کند!

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | ویوو

عکاسی در گوشی های هوشمند هر سال بهتر و بهتر می‌شود. هم اکنون به لطف زوم های قدرتمند می‌توانیم تصاویر دقیقی از ماه را با تلفن هوشمند خود ثبت کنیم. دوربین پریسکوپ/تله فوتو برخی برند ها تجربه خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. جدیدترین گزارشات اما نشان داده که حالت Supermoon ویوو X80 Pro نتایج را دستکاری می‌کند. با ترنجی همراه باشید تا به جزییات این گزارش بپردازیم.

به نظر می‌رسد حالت Supermoon ویوو X80 Pro تصاویر را دستکاری می‌کند!

کاربری به نام آلوین در توییتر، با انتشار مجموعه ای از توییت ها، تجربه خود از حالت Supermoon ویوو X80 Pro را به اشتراک گذاشت. او در اولین توییت، دو تصویر از ماه گرفت، یکی با حالت خودکار دوربین اصلی (1x زوم) و دیگری در حالت Supermoon (1x زوم). تصویر گرفته شده در حالت خودکار، ماه را به صورت طبیعی در آسمان شب نشان می‌دهد، در حالت Supermoon اما ماه بسیار بزرگ تر از آنچه که هست به نظر می‌رسد.

عکس ثبت شده در حالت عادی (سمت چپ) و حالت Supermoon (سمت راست)

در عکس گرفته شده در حالت Supermoon، حتی برخی از جزئیات ماه نیز قابل مشاهده است. به خاطر داشته باشید که هر دو عکس با بزرگنمایی یکسان گرفته شده اند. بنابراین چنین تغییر قابل توجهی در اندازه، نوعی دستکاری را نشان می‌دهد. آلوین در ادامه به عکس های گرفته شده با X80 Pro اکتفا نکرد و برای مقایسه بهتر، یک عکس گرفته شده با Galaxy S23 Ultra را در کنار نمونه گرفته شده با ایکس ۸۰ پرو قرار داد. لازم به ذکر است برای آنکه تصاویر قابل مقایسه ای داشته باشیم، زوم گلکسی اس ۲۳ اولترا بر روی ۶۵.۳ تنظیم شده است.

عکس گرفته شده توسط اس ۲۳ اولترا

همان طور که Gizmochina اشاره می‌کند، در عکس های گرفته شده، مجدداً تفاوت بسیار زیادی بین این دو گوشی از نظر جزئیات قابل مشاهده در سطح ماه دیده می‌شود. آلوین این دو تصویر را مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که ویوو در حال دستکاری عکس های گرفته شده با حالت Supermoon است. او متوجه شد که برخی جزئیات به طور ناگهانی در عکس های گرفته شده از ماه ظاهر می شوند یا حذف می‌شوند.

عکس گرفته شده توسط ویوو ایکس ۸۰ پرو

البته لازم به ذکر است که این تفاوت در عکس های گرفته شده، می‌تواند مربوط به لنز ها و فواصل کانونی مختلف باشد. اما همچنان به نظر می‌رسد که حالت Supermoon ویوو X80 Pro عکس ها را دستکاری می‌کند!

پردازش حالت شب دوربین ویوو X80 Pro بسیار جذاب خواهد بود

 

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال با گوشی هوشمند خود از ماه عکسبرداری کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

در اینکه عکس ماه را دستکاری میکنند هیج شکی نیست خیلی مسخره است که سنسور مزخرف گوشی میتونه مثل یک دوربین حرفه ای چند هزار دلاری نیکون از ماه عکس بگیره!!!!!! جواب خیلی ساده است،!!! ماه جزئیاتش همیشه ثابته… اینطور نبست که امروز ماه جزئیاتش بیشتر بشه فردا کم بشه پس این گوشی ها هر تصویری که از ماه ثبت میکنند به خاطر داده های قبلی خودشان یا همان هوش مصنوعی شان هست، تا قدرت دوربین و سنسور شان

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی