حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر آیفون ۱۵ همچنان ۶۰ هرتز و بدون AOD ارائه می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

شاید نمایشگر آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با ناچ کپسولی معروف به داینامیک آیلند ارائه شوند و از نظر ظاهری مشابه مدل‌های پرو خانواده خود شوند اما در باطن هیچ چیزی از آن‌ها به ارث نمی‌برند. در جدیدترین شایعات می‌شنویم که نمایشگر آیفون ۱۵ همچنان ۶۰ هرتز و بدون AOD ارائه می‌شود.

نمایشگر آیفون ۱۵

سیر پیشرفت پنل نمایشگر سری پرو آیفون‌ها شاید پیشروترین نباشد اما با یک تاخیر قابل تحمل در حال انجام است. مثلا در سری آیفون ۱۳ پرو نمایشگر رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز متغیر را ارائه کردند و در سری آیفون ۱۴ پرو ناچ جدید با نمایشگر همیشه روشن را داشتیم.

در این بین نمایشگر سری آیفون ۱۳ معمولی و آیفون ۱۴ معمولی تقریبا با نمایشگر سری آیفون ۱۲ تفاوت خاصی ندارد. کم افزایش روشنایی و کوچکتر شدن اندازه ناچ اتفاق افتاده اما یک ارتقا معنادار در این محصولات رخ نداده است.

آنطور که پیداست این مسیر در آیفون ۱۵ پایه و پلاس هم اتفاق خواهد افتاد. در جدیدترین شایعات می‌شنویم که پنل نمایشگر ProMotion به این دستگاه‌ها اضافه نخواهد شد. “پرموشن” اسم اپل برای نمایشگر رفرش‌ریت بالاست و این یعنی پنل نمایشگر iPhone 15 و iPhone 15 Plus همچنان ۶۰ هرتز باقی خواهد ماند.

آیفون ۱۵ پلاس

آیفون ۱۵ پلاس

حتی نمایشگر همیشه روشن هم به این دستگاه‌ها اضافه نمی‌شود. قابلیت Always On Display یا AOD که مدت‌هاست در گوشی‌های حتی میان‌رده اندرویدی پیدا می‌شود اما به آیفون‌های پرچمدار اپل اضافه نمی‌شود.

به این ترتیب از نظر نمایشگری باید گه iPhone 15 و iPhone 15 Plus با ناچ کپسولی تلاش بر حفظ ظاهر دارند اما در باطن همچنان یک پنل نه‌چندان متفاوت با سری‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ دارند!

هر چند که این پنل نمایشگر اصلا بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت نیست اما داشتن رفرش‌ریت بالا و نمایشگر همیشه روشن برای پرچمدار ۲۰۲۳ اپل که احتمالا پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۴ هم خواهد شد، انتظار زیادی نیست؛ به خصوص در آن رده قیمتی!

نظر شما چیست؟ این موضوع سبب می‌شود که کاربران از خرید iPhone 15 و  iPhone 15 Plus منصرف شوند؟ پیش از نمایشگر IPS آیفون ۱۱ که حتی رزلوشن HD داشت نتوانسته بود سبب کاهش فروش این دستگاه شود و حتی یکی از پرفروش‌ترین موبایل های سال هم شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)