حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس – سامسونگ در مقابل اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست، تماشا کنید، سامسونگ، مقاومت

لحظه افتادن گوشی و برخورد آن به زمین شاید یکی از استرس‌زا‌ترین لحظات ممکن باشد، آن هم با این نرخ ارز و قیمت موبایل‌ها. به جز آن چیزی که “شانس” عنوان می‌شود، سطح برخورد، زاویه برخورد و البته میزان مقاومت خود دستگاه می‌تواند در خروجی کار تاثیر بگذارد. معمولا و نه لزوما، دستگاه‌های گران‌تر می‌توانند مقاومت بهتری داشته باشند. شاید از خود بپرسید جدیدترین پرچمدارهای اپل و سامسونگ از نظر مقاومت در برابر سقوط چطور با هم مقایسه می‌شوند؟ بیاید با هم مقایسه تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس را ببینیم.

تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس هر دو بهترین موبایل‌های پرچمداری هستند که سامسونگ و اپل می‌توانسته‌اند در مقیاس انبوه و برای کاربران تجاری بسازند. توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها با تمرکز و اولویت اصلی “مقاومت” ساخته نشده‌اند اما قرار است که از همه چیز بهترین نمونه قابل ارائه در یک طراحی عادی را ارائه کنند.

بیاید به فاکتورهای دارای اهمیت در این تست سقوط بپردازیم:

مقایسه فاکتورهای موثر در تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس

مقایسه فاکتورهای موثر در تست سقوط گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس

گلکسی اس ۲۳ اولترا با شیشه گوریلا گلس ویکتوس ۲ برای محافظت از نمایشگر و قاب پشتی مجهز شده است. فریم فلزی آن از جنس آلومینیوم بوده و با نمایشگر ۶.۸ اینچی و باتری بزرگتر و قلم داخلی، ۶ گرم هم سبک‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس است.

در مقابل آیفون ۱۴ پرو مکس با فریم فلزی استیل ضدزنگ ارائه می‌شود. شیشه محافظ نمایشگر سرامیک شیلد است اما شیشه پشتی دوال-یون انتخاب می‌شود.

یک تفاوت اساسی دیگر بین این دو دستگاه را می‌توان در نمایشگر و قاب پشتی دولبه خمیده Galaxy S23 Ultra دانست که در iPhone 14 Pro Max اینطور نیست و نمایشگر و قاب پشتی کاملا تخت را شاهد هستیم.

خب، این دو گوشی چطور در مقابل یکدیگر عمل می‌کنند؟ بیاید ویدیو مقایسه تست سقوط آن‌ها را با هم ببینیم:

 

باید توجه داشته باشید که سطح برخورد گوشی‌ها از جنس بتن است. این سخت‌ترین حالت سقوط محسوب می‌شود. در نتیجه شاید تجربه شما از افتادن گوشی روی آسفالت یا سطوح دیگر متفاوت باشد. همچنین در انتهای ویدیو می‌بینید که سقوط از ارتفاع بالاتر اما روی سطح فلزی، چندان آسیب خاصی به دستگاه‌ها وارد نمی‌کند.

همانطور که مشاهده کردید، قاب پشتی آیفون ۱۴ پرو مکس یک عقب‌گرد بسیار بزرگ نسبت به سری آیفون ۱۲ و حتی آیفون ۱۳ است. نسل قبلی آیفون‌های اپل در مقابل سقوط بسیار مقاوم‌تر ظاهر می‌شدند اما سال ۲۰۲۲ از این نظر یک عقب‌گرد برای کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود.

گلکسی اس ۲۳ اولترا هم عملکرد چندان درخشانی نداشت اما برای مقایسه باید گفت که نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس و بر اساس این بررسی، کمی بهتر ظاهر می‌شود.

با این حال جمع‌بندی و نتیجه‌گیری که از تمام این تست‌های مقاومت می‌توان داشت این است که اگر روی دستگاه خود حساس هستید، از قاب و محافظ نمایشگر استفاده کنید.

نظر شما درباره کیفیت ساخت پرچمدارهای جدید اپل و سامسونگ چیست؟ این فاکتور چقدر در خرید شما تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)