حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات پژو ۲۰۷ با موتور TU3 توسط ایران خودرو منتشر شد: موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

تیپ‌بندی عجیب محصولات ایران خودرو هر روز عجیب‌تر می‌شود. اواخر بهمن ۱۴۰۱ بود که پژو ۲۰۷ تیپ ۵ رونمایی شد. در حالی که شاید فکر کنید این یک نسخه پیشرفته‌تر از پژو ۲۰۷ است اما در حقیقت پایین‌رده‌ترین پژو ۲۰۷ بازار خواهد بود. به تازگی و پس از توقف تولید پژو ۲۰۶ ما اخباری پیرامون پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را داشتیم. این موضوع رسما تایید شده و مشخصات پژو ۲۰۷ با موتور TU3 توسط ایران خودرو منتشر شد.

مشخصات پژو ۲۰۷ با موتور TU3

نمای کاببین پژو ۲۰۷ با موتور TU3

نمای کاببین پژو ۲۰۷ با موتور TU3

احتمالا می‌دانید که پژو ۲۰۷ تولید شده توسط ایران خودرو همان پژو ۲۰۶ پلاس است. هر چند در برخی بازارهای دیگر هم این خودرو با نام پژو ۲۰۷ شناخته می‌شود اما این موضوع تفاوتی در صحبتی که داریم نمی‌کند. چه پژو ۲۰۶ و چه پژو ۲۰۶ پلاس یا حتی پژو ۲۰۷ همگی در بازار جهانی با موتور هشت سوپاپ TU3 عرضه شده‌اند.

ایران خودرو اما با عرضه پژو ۲۰۷ تصمیم گرفت تنها موتور ۱۶ سوپاپ TU5 را برای آن ارائه کند. هر چند که از سال ۱۴۰۱ نمونه اتوماتیک این خودرو به موتور TU5P و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE عرضه شد.

حالا این خودروساز داخلی و پس از توقف تولید پژو ۲۰۶ می‌خواهد زمینه‌ای برای استفاده از زیرساخت‌های تولید آن خودرو ایجاد کند. این کار با تیپ بندی عجیب پژو ۲۰۷ انجام خواهد شد.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ ایران خودرو معرفی شد: پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با بدنه بیرونی پژو ۲۰۷

ابتدا پژو ۲۰۷ تیپ ۵ رونمایی شد که همه مشخصات آن همان پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است اما چراغ و سپرهای آن متعلق به پژو ۲۰۷ خواهد بود. به این صورت از بیرون پژو ۲۰۷ را داریم اما در داخل داشبورد پژو ۲۰۶، بدون نمایشگر و طبیعتا بدون دوربین دنده عقب، بدون فرمان برقی و البته در بیرون بدون رینگ آلومینیومی با ترمز عقب کاسه‌ای!

لیست مشخصات رسمی پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲

لیست مشخصات رسمی پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲

لیست مشخصات رسمی پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲

پژو ۲۰۷ با موتور TU3 که هنوز اسم مشخصی هم ندارد و در وب سایت ایران خودرو با همین عنوان معرفی شده، کمی متفاوت است. در این خودرو تزئینات داخلی و نمای بیرونی با مدل پژو ۲۰۷ دنده‌ای ساده (کم آپشن‌ترین مدل) یکسان است اما موتور خودو به TU3 هشت سوپاپ ۱۴۰۰ سی‌سی (دقیقا ۱۳۶۰ سی‌سی) تغییر کرده و در حقیقت افت می‌نماید.

البته از یاد نبرید که این تیپ از پژو ۲۰۷ با رینگ‌های فولادی، ترمز عقب کاسه‌ای و فرمان هیدرولیک ارائه می‌شود که مشخصات رده‌پایین‌ترین پژو ۲۰۷ دنده‌ای است.

در جدول‌های زیر می‌توانید مقایسه مشخصات فنی و امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ با موتور TU3 را با پژو ۲۰۷ تیپ ۵ داشته باشید. این دو خودرو تیپ‌های جدید پژو ۲۰۷ ایران خودرو هستند.

مقایسه پژو ۲۰۷ با پژو ۲۰۷ موتور TU3

مقایسه پژو ۲۰۷ تیپ ۵ با پژو ۲۰۷ موتور TU3 – مشخصات فنی

مقایسه پژو ۲۰۷ با پژو ۲۰۷ موتور TU3 - امکانات رفاهی

مقایسه پژو ۲۰۷ تیپ ۵ با پژو ۲۰۷ موتور TU3 – امکانات رفاهی

جالب است که با وجود تغییر موتور و کاهش توان آن از ۱۰۵ به ۷۵ اسب بخار اما ایران خودرو همچنان در لیست مشخصات خود زمان ۰ تا ۱۰۰ این دو خودرو را یکسان و برابر ۱۱.۶ ثانیه می‌داند!

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ یا پژو ۲۰۷ با موتور TU3 ؟

اگر خیلی سریع و ساده بخواهیم مقایسه کنیم، در بیرون هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد و شما یک پژو ۲۰۷ را می‌بینید.

در داخل پژو ۲۰۷ تیپ ۵ موتور TU5 را با داشبورد پژو ۲۰۶ ارائه می کند اما پژو ۲۰۷ با موتور TU3 داشبورد، مالتی‌مدیا و فرمان پژو ۲۰۷ با کلیدهای کنترلی را ارائه می‌کند اما قلب تپنده آن همان موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است.

متاسفانه هیچ صحبتی درباره قیمت این محصولات نشده است و نمی‌توانیم هنوز درباره ارزندگی این خودروها صحبت کنیم. در صورتی که تفاوت قیمتی اندکی با پژو ۲۰۷ دنده‌ای داشته باشند، هیچ کدام ارزش خرید بالای ندارند. به هر حال پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU5 و داشبورد و امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ عرضه می‌شود.

تا مشخص شدن قیمت این محصولات و راهبرد ایران خودرو برای فروش خانواده پژو ۲۰۷ باید صبر کرد. شاید تصمیم آن‌ها بر حذف پژو ۲۰۷ دنده‌ای باشد و خانواده پژو ۲۰۷ به مدل‌های تیپ ۵ و TU3 و نمونه‌های اتوماتیک محدود شود. البته این حدس و گمان ماست.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کدام خودرو از این خانواده ارزنده است؟

توقف تولید پژو ۲۰۶ ایران خودرو: تولید پژو ۲۰۷ با موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (موتور TU3)

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)