حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حضور پورت USB C در آیفون ۱۵ اپل شاید خیلی با لایتنینگ تفاوتی نداشته باشد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

پورت USB C آیفون ۱۵ اپل تقریبا قطعی است و خبر خوبی برای کاربران خواهد بود. با این حال به نظر می‌رسد که حضور پورت USB C در آیفون ۱۵ اپل شاید خیلی با لایتنینگ تفاوتی نداشته باشد.

پورت USB C در آیفون ۱۵ اپل

بر اساس گزارش‌های اخیر، سری آیفون ۱۵ از پورت لایتنینگ سنتی آیفون‌ها به پورت USB-C کوچ می‌کند. این تغییر برای محصولات فروخته شده در اتحادیه اروپا تا پایان سال ۲۰۲۴ الزامی است. با این حال و طبق آخرین گزارش ها، این شرکت فقط برخی از لوازم جانبی USB-C موجود را پشتیبانی خواهد کرد.

لوازم جانبی USB C آیفون ۱۵ نیاز به گواهی MFi دارند

پورت لایتنینگ از سال ۲۰۱۲ در آیفون‌های اپل استفاده می‌شود و حالا با فشار اتحادیه اروپا این استفاده لجوجانه اپل از پورت خاص خود را پایان خواهد داد. با این حال، به نظر می رسد که حتی با تجهیز به USB-C، سازندگان لوازم جانبی همچنان باید گواهی MFi را از اپل دریافت کنند.

اما MFi چیست؟ در حقیقت این عبارت مخفف Made For iPhone (ساخته شده برای آیفون) است. این یک گواهی است که سازندگان لوازم جانبی باید برای اطمینان از کارکرد یکپارچه لوازم جانبی آنها با دستگاه های اپل، از آن استفاده کنند. این برنامه سال‌هاست که وجود دارد و به کاربران کمک کرده است که طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی با کیفیت بالا را برای انتخاب داشته باشند.

طبق گزارش های اخیر، تنها لوازم جانبی دارای گواهی MFi در آیفون 15 به پورت USB-C دسترسی کامل خواهند داشت. این به آن معنی است که لوازم جانبی که مراحل صدور گواهینامه را طی نکرده اند، از نظر انتقال داده و سرعت شارژ محدود خواهند بود.

این یعنی از کابل‌های USB C موجود یا لوازم جانبی موجود که با این پورت کار می‌کنند، نمی‌توانید روی آیفون ۱۵ استفاده کنید!

اگرچه این ممکن است برای برخی از کاربران ناامید کننده باشد، توجه به این نکته مهم است که فرآیند صدور گواهینامه برای اطمینان از ایمنی و قابلیت اطمینان لوازم جانبی شخص ثالث طراحی شده است.

شایان ذکر است که هزینه گواهینامه MFi احتمالاً به کاربر نهایی منتقل می شود، به این معنی که لوازم جانبی تأیید شده ممکن است گران تر از نمونه‌های غیر تأیید شده باشد. البته باید بدانید که برخی از لوازم جانبی دارای گواهی MFi ممکن است همچنان قیمت کمتری نسبت به لوازم جانبی مارک خود اپل داشته باشند.

از منظر زیست محیطی، نیاز به گواهی MFi را می توان به عنوان یک پسرفت در نظر گرفت، زیرا کاربران مجبور به تهیه کابل یا لوازم جانبی جدید هستند.

نظر شما چیست؟ این تصمیم اپل را صحیح می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)