حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر OLED آیپدها ۲ تا ۳ برابر گران‌تر از پنل‌های معمول OLED دیگر تبلت‌ها خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

اپل یکی از برندهایی است که در برخی موارد خیلی پیشرو ظاهر می‌شود و در برخی موارد عقب‌تر از صنعت است، حداقل روی کاغذ و بر اساس اسامی. به طور مثال شهریور ۱۳۹۰ بود که گلکسی تب ۷.۷ اینچی با نمایشگر OLED ارائه شد و حالا یعنی ۱۱ سال بعد ما فقط درباره شایعات آیپدهای با نمایشگر OLED صحبت می‌کنیم. به نظر می‌رسد که سطح استاندارهای مورد نظر اپل برای نمایشگر OLED آیپدها خیلی بالاست و هنوز صنعت به آن نرسیده است. در همین راستا گزارشی می‌گوید که نمایشگر OLED آیپدها ۲ تا ۳ برابر گران‌تر از پنل‌های معمول OLED دیگر تبلت‌ها خواهد بود.

نمایشگر OLED آیپدها

آنطور که گزارشی از یک نشریه کره‌ای نشان می‌دهد، قیمت نمایشگرهای OLED معمول برای تبلت‌های ۱۰ اینچی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار امریکاست. قیمت پیش‌بینی شده برای نمایشگر OLED آیپد ۱۱ اینچی حدود ۲۷۰ دلار و برای آیپد ۱۳ اینچی حدود ۳۵۰ دلار است. برای مقایسه باید گفت که شما با این قیمت‌ها می‌توانید یک تلویزیون بالای ۴۰ اینچی بخرید! حتی قیمت کل برخی تبلت‌های برندهای رقیب با همین نوع نمایشگر هم حدود همین اعداد است.

پس چرا باید قیمت نمایشگر OLED آیپدهای اپل حدود ۲ تا ۳ برابر گران‌تر باشد؟ آنطور که گفته شده، اپل قصد دارد از ترکیب شیشه/فیلم به جای فیلم انعطاف پذیر پرکاربردتر و ارزان تر و برای جلوگیری از حباب برداشتن پنل استفاده کند. همچنین، این برند قصد دارد تعداد پیکسل را دو برابر کرده، روشنایی را افزایش و عمر باتری را بهبود دهد.

در حال حاضر ال جی توسعه نمایشگرهای ۱۱ و ۱۳ اینچی OLED را برای آیپدهای اپل انجام می‌دهد. آنطور که گفته شده، سامسونگ فقط روی توسعه پنل ۱۱ اینچی مشغول است. شاید در آینده تغییراتی ایجاد شود و سامسونگ هم هر دو اندازه پنل را توسعه بدهد اما در حال حاضر ترکیب زنجیره تامین به این صورت است.

افزایش قیمت پنل نمایشگر مسلما روی قیمت نهایی آیپدهای OLED تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر قیمت آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی مجهز به پنل MiniLED برابر ۱۱۰۰ دلار است. همچنین قیمت آیپد پرو ۱۱ اینچی که نمایشگر LCD دارد از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود. حال تصویر کنید که قیمت پنل نمایشگر این دستگاه ها به ترتیب معادل ۳۵۰ و ۲۷۰ دلار شود. مسلما افزایش قیمت قابل توجهی را باید انتظار داشته باشیم.

پنل‌های OLED آیپدهای جدید بر اساس نسل ششم نمایشگرهای OLED توسعه پیدا خواهند کرد. در همین حال سامسونگ توسعه نسل هشتم این پنل‌ها را انجام می‌دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آیپدها OLED با چه قیمتی عرضه شوند؟ البته همین حالا هم تبلت‌های پرچمدار سامسونگ با نمایشگر OLED ارائه می‌شوند که درباره نوع پنل و فناوری و قیمت آن‌ها صحبتی نشده است. مثلا گلکسی تب اس ۸ اولترا با یک پنل غول‌پیکر ۱۴.۶ اینجی OLED همراه است که رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و چگالی تصویر ۲۴۰ پیکسل در هر اینچ مربع را دارد.

خانواده تبلت های سامسونگ گلکسی Tab S8 رسما معرفی شدند: غول ۱۴.۶ اینچی!

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)