حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اول آیپد با نمایشگر OLED و سپس آیپد تاشو به بازار می‌آید

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

مدتی هست که شایعاتی درباره آینده تبلت‌های اپل یا iPad می‌شنویم. آنطور که پیداست در آینده باید منتظر ارتقا ویژه در بخش نمایشگر باشیم. آیپد با نمایشگر OLED و آیپد تاشو از گزینه‌های محتمل است. همانطور که احتمالا شما هم حدس می‌زدید، امروز در گزارشی تایید شده که اول آیپد با نمایشگر OLED و سپس آیپد تاشو به بازار می‌آید.

آیپد با نمایشگر OLED

چندی پیش بود که گزارشی درباره یک آیپد تاشو داشتیم. این گزارش مدعی بود که محصول مذکور اوایل سال 2024  به تولید آزمایشی خواهد رسید و در پایان همان سال در دسترس قرار می‌گیرد. با این حال، اکنون نشریه Nikkei Asia گزارش می‌دهد که اپل در حال حاضر “هیچ برنامه مشخصی” برای “آیپد تاشو” ندارد، اما به طور کامل بر روی توسعه مدل‌های جدید iPad با نمایشگرهای OLED تمرکز کرده است.

گفته می‌شود به محض اینکه تغییر نمایشگر سری آیپد به نمونه OLED کامل شود، اپل “امکان تولید آیپد تاشو” را بررسی خواهد کرد. با این حال، بر اساس این گزارش در حال حاضر «هیچ جدول زمانی مشخصی» برای عرضه یک iPad تاشو وجود ندارد. البته شایان ذکر است که گزارش قبلی نشان می‌داد یک دستگاه تاشو اپل تا سال ۲۰۲۵ انتظار نمی‌رود.

آیپدهای جدید برای سال آینده

به راحتی می‌توان گفت که اکثر گزارش‌ها مطمئن هستند خط تولید iPad در سال آینده تغییر خواهد کرد. درباره عرضه دو مدل آیپد پرو با اندازه صفحه نمایش حدود 11 و 13 اینچ در مارس 2024 ضحبت شده است. این آیپدها علاوه بر تراشه M3، نمایشگر OLED دارند. طبق گفته نشریه Nikkei Asia، اولین مک بوک با صفحه نمایش OLED در حال توسعه است، اما «از نیمه دوم سال 2025 به بعد» عرضه خواهد شد.

بنابراین تمرکز فعلی اپل بر روی تجهیز سری iPad به صفحه نمایش های جدید OLED است. Boyce Fan تحلیلگر معروف صفحه نمایش از TrendForce عنوان می‌کند:

“جهت حرکت اپل به وضوح، دور شدن از پنل LCD و حرکت به سمت پنل OLED است. ما می توانیم این را در سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط تامین‌کنندگانی مانند سامسونگ و BOE مشاهده کنیم.”

نظر شما چیست؟‌ منتظر آیپد با نمایشگر OLED هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)