حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد OLED اپل از فناوری Double Layer Stacking استفاده خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تبلت

آیپدهای شرکت اپل این روزها محصولاتی بسیار استراتژیک محسوب می‌شوند. زیرا علاوه بر اینکه نیاز علاقه‌مندان به تبلت‌ها را پاسخ می‌دهند، قابلیت استفاده به عنوان یک لپ‌تاپ کوچک‌تر نیز دارند. بر اساس اخبار دریافتی، آیپد OLED اپل از فناوری Double Layer Stacking استفاده خواهد کرد. با ترنجی همراه باشید.

آیپد OLED اپل از فناوری Double Layer Stacking استفاده خواهد کرد

اپل به طور مداوم سری آیفون و آیپد خود را ارتقا می‌دهد و صفحه نمایش OLED اکنون یک ترند برای آیپدها است. به گزارش 9to5Mac، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل از نوع جدیدی از نمایشگر برای صفحه نمایش آیپد OLED خود استفاده خواهد کرد. بر اساس اطلاعات دریافتی درباره این فناوری، نمایشگر آیپد OLED از یک طراحی جدید و پیشرفته دو لایه بهره می‌برد.

علاوه بر این، همچنین گزارشهایی وجود دارد مبنی بر اینکه تامین کنندگان صفحه نمایش اپل، یعنی سامسونگ و ال‌جی، هر دو بر روی برنامه‌هایی برای تولید پنل‌های جدید کار میکنند. در ادامه، به بررسی نقشه راه صفحه نمایش آیپدهای اپل در سال گذشته می‌پردازیم.

آیپد OLED اپل

IPS LCD با فناوری قدیمی نور پس زمینه: این شرکت هنوز هم از این نمایشگر استفاده می‌کند، اما فقط در مک‌های قدیمی و آیفون‌های ارزان‌تر.

IPS LCD با نور پس زمینه miniLED: اپل برای مدل‌هایی از آیپد پرو به این پنل روی آورد و مک بوک پرو جدید هم در حال حاضر از آن استفاده می‌کند. این پنل اجازه می‌دهد تا رنگ مشکی عمیق‌تر و سفید روشن‌تر با تفاوت‌های کنتراست شگفت انگیزی تولید شود.

نمایشگر OLED: استقبال اپل از نمایشگرهای OLED تدریجی بوده است. این شرکت برای اولین بار از صفحه نمایش OLED در ساعت اپل استفاده کرد. متعاقبا، این شرکت آن را با آیفون X در سال ۲۰۱۷ و در سری آیفون معرفی کرد. اپل هنوز از این پنل در آیپد یا سری مک بوک خود استفاده نکرده است. با این حال، انتظار می رود که این شرکت بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ یک آیپد OLED عرضه کند.

MicroLED: با وجود نام مشابه miniLED، این فناوری، یک فناوری کاملا متفاوت است. این در واقع یک نسخه OLED پیچیده‌تر است. این صفحه نمایش روشن تر است، در مصرف انرژی صرفه جویی بهتری دارد و مشکل سوختگی پیکسل در آن رویت نشده است. علاقه اپل به microLED حداقل به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد. علاوه بر این، نشانه‌هایی از پیشرفت نیز در آن وجود دارد، این فناوری هنوز در مراحل اولیه توسعه است. مانند OLED، احتمالا ابتدا در اپل واچ و سپس آیفون، آیپد و مک بوک استفاده شود.

آیپد OLED اپل

طبق گزارش‌ها، این شرکت حداقل یک آیپد جدید را در سال جاری رونمایی خواهد کرد. همچنین گمانه زنی‌هایی وجود دارد که این دستگاه احتمالا در رویداد اکتبر وارد بازار خواهد شد. با این حال، این مدل‌های جدید احتمالا مدل‌های جدید آیپد OLED نخواهند بود. همچنین گزارش‌هایی از مدل‌های اولیه یک صفحه نمایش هیبریدی به گوش می‌رسد

گزارش زنجیره‌های تامین اپل در هفته گذشته ادعا می‌کند که اپل از صفحه نمایش هیبریدی شیشه و پلی آمید در اولین آیپد OLED خود استفاده خواهد کرد. فناوری فیلم پلی آمید انعطاف پذیر، انعطاف پذیری مورد نیاز قاب‌های کوچک مدل‌های فعلی آیفون و همچنین مزایای دیگری را نسبت به شیشه فراهم می‌کند. استفاده از آن آسان‌تر، تولید آن ارزان‌تر و وزن آن نیز سبک‌تر است.

این فناوری خطر کوچکی در هنگام جابجایی دارد، اما آنقدر کم است که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود. این مشکل بیشتر هنگام استفاده از آن به عنوان پنل بزرگ‌تر مورد استفاده در آیپد رخ می‌دهد و مشکل Warpage آشکار خواهد شد، بنابراین انتظار می‌رود اپل یک پنل هیبریدی را انتخاب کند که از ترکیبی از لایه‌های شیشه مختلف استفاده می‌کند.

آیپد OLED اپل

صفحه نمایش دو لایه آیپد OLED نیز از جمله موارد مورد اشاره در گزارش جدید دیگری است. گزارش امروز The Elec، می‌گوید که این شرکت همچنین از فناوری پیشرفته OLED جدید که سامسونگ و ال جی در حال توسعه آن هستند استفاده خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های موجود، نام این فناوری Double Layer Stacking OLED است. این فناوری به جای یک لایه از دو لایه پیکسل استفاده می‌کند.

به گفته خبرگزاری GizChina، انتظار می‌رود اپل اولین آیپد OLED خود را در سال ۲۰۲۴ با پنل OLED دو لایه یا Double Layer Stacking OLED عرضه کند. OLED تک لایه به این معنی است که یک لایه پیکسل قرمز، سبز و آبی ساطع می‌کند، در حالی که یک OLED دو لایه پشت سر هم به این معنی است که یک لایه دیگر نیز همراه با آن وجود دارد.

قرار دادن دو لایه تابشی RGB به صورت سری، روشنایی صفحه را افزایش می‌دهد و طول عمر آن را افزایش می‌دهد و این فناوری را برای تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی که عمر طولانی‌تری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند، مناسب‌تر می‌کند. این فناوری با پنل‌های هیبریدی سازگار است. علاوه بر این، مانند miniLED، این فناوری ابتدا در مدل آیپد پر ظاهر خواهد شد. با این حال، انتظار می‌رود آیپد پروهای جدید امسال همچنان از صفحه نمایش IPS LCD با نور پس زمینه miniLED استفاده کنند.

آیپد OLED اپل

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نمایشگرهای OLED، پنل اصلی مورد استفاده در دستگاه‌های متاورس آینده خواهند بود. بر اساس گزارش رسانه‌ها، دنیای متاورس که سال گذشته محبوب شد، مورد توجه گسترده بازار سرمایه و غول‌های فناوری قرار گرفته است. اپل، سامسونگ و سایر شرکت‌ها، سرمایه گذاری زیادی روی متاورس خواهند کرد و تقاضا برای قطعاتی مانند پنل‌های با کیفیت افزایش خواهد یافت.

در مورد پنل‌های مورد استفاده در محصولات مرتبط با متاورس، یانگ جون یونگ، معاون ال جی دیسپلی، اخیرا گفته است که آینده این محصولات عمدتا با پنل‌های OLED گره خواهد خورد. با قضاوت بر اساس گزارش‌ها، یانگ جون یانگ در یک کنفرانس مرتبط با Metaverse حضور داشت و گفت که فناوری مرتبط با OLED در سال‌های اخیر بهبود یافته است و پنل‌های میکرو، این صنعت را از پانل‌های کریستال مایع مبتنی بر سیلیکون به صفحه نمایش‌های سیلیکونی هدایت می‌کند.

درباره پنل‌های OLED، همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه میکرو پنل‌ها، پنل هایی با اندازه حدود ۱ اینچ هستند که برای دستگاه‌های VR و AR استفاده می‌شوند. این نوع پانل‌ها پایه‌های سیلیکونی را جایگزین زیر لایه‌های شیشه‌ای می‌کنند و می‌توانند بدون بزرگ شدن اندازه به وضوح فوق‌العاده بالایی دست یابد.

آیپد OLED اپل

یانگ جون یانگ در این نشست گفت که در مقایسه با محصولات فعلی با ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پیکسل در هر اینچ، پنل‌های مورد نیاز برای دستگاه‌های سخت افزاری Metaverse پیچیده‌تر خواهد بود و دستگاه های VR نسل بعدی از ۳۰۰۰ پیکسل در هر اینچ یا حتی بالاتر استفاده خواهند کرد. برای دستگاه‌های AR، یانگ جون یانگ معتقد است که مزیت پنل‌های OLED مبتنی بر سیلیکون، اندازه کوچک آن‌ها است که آن‌ها را به پنل‌هایی ایده‌آل برای این نوع دستگاه‌ها تبدیل خواهد کرد.

نکته قابل توجه بعدی در مورد متاوریس این است که مردم نمی‌دانند که دقیقا چیست و چه کاربردی دارد. یکی از مشکلات اصلی متاورس این است که تعداد کمی از مصرف کنندگان دقیقا می‌دانند متاورس چیست. طبق نظرسنجی شرکت تحقیقات بازار Forrester از ۲۴۷۱۲ بزرگسال، تنها ۲۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی با متاورس آشنا هستند. در آلمان، یک نظرسنجی مشابه نشان می‌دهد که تنها ۱۴ درصد مردم می‌دانند Metaverse چیست.

آمریکوس رید، استاد بازاریابی در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، اخیرا گفته است که من فکر میکنم بزرگترین چالش این است که اول از همه، هیچ کس واقعا نمی‌داند متاورس چیست. تقریبا غیرممکن است که مردم به طور کامل ارزش آن را درک کنندو اینکه اصلا چرا باید از آن استفاده کنند. برای تغییر این وضعیت، اپل و متا ابتدا باید دستگاه‌های جدیدی را به بازار تجاری بیاورند و بر روی آن کار کنند و به بهبود راحتی دستگاه‌ها و جلب علاقه مصرف‌ کنندگان عادی ادامه دهند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان