حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری باتری حالت جامد شیائومی (Solid State Battery) با چگالی انرژی 1000Wh/L معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شیائومی، عمر باتری

دیروز و در MWC 2023 دیدیم که آنر اولین باتری Silicon-carbon را با ۱۲.۸ درصد چگالی بیشتر را ارائه کرد. به تازگی یک برند چینی دیگر فناوری تازه‌ای در زمینه باتری را رونمایی می‌کند. فناوری باتری حالت جامد شیائومی (Solid State Battery) با چگالی انرژی 1000Wh/L معرفی شده که امنیت و عملکرد باتری را هم افزایش می‌دهد.

فناوری باتری حالت جامد شیائومی

به صورت کلی باید گفت که باتری حالت جامد یک فناوری متفاوت است که از الکترودهای و الکترولیت جامد به جای الکترولیت‌های ژل مایع یا پلیمری موجود در باتری‌های یون‌لیتیوم یا لیتیوم پلیمر استفاده می‌کند.

فناوری باتری حالت جامد می‌تواند برای بسیاری از مشکلات باتری‌های لیتیوم یون مایع، مانند اشتعال‌پذیری، ولتاژ محدود، تشکیل فاز بین‌فاز الکترولیت جامد ناپایدار، عملکرد ضعیف چرخه‌ای و قدرت، راه‌حل‌های بالقوه‌ای را ارائه دهند.

شیائومی به تازگی پیشرفتی را در فناوری باتری حالت جامد اعلام کرده است که نوید ارائه چگالی انرژی بالاتر، عملکرد بهتر در دمای پایین و ایمنی بیشتر را می دهد. این شرکت ادعا می‌کند که فناوری باتری حالت جامد آن به چگالی انرژی بیش از 1000 وات ساعت بر لیتر رسیده است. این بهبود 20 درصدی در عملکرد تخلیه در دمای پایین را ارائه می‌کند.

باتری حالت جامد این پتانسیل را دارد که صنعت باتری را متحول کند و فناوری جدید شیائومی قول می‌دهد بازی را تغییر دهد. داده‌های آزمایشگاهی این شرکت نشان داده است که باتری‌های حالت جامد آن دارای چگالی انرژی بیش از 1000 وات ساعت بر لیتر (1000Wh/L) هستند که نسبت به باتری‌های سنتی پیشرفت قابل‌توجهی است.

این یعنی انرژی بیشتری را می توان در فضای کوچکتر ذخیره کرد، که برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها بسیار مهم است. با استفاده از این فناوری، این شرکت باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نمونه اولیه تلفن هوشمند شیائومی ۱۳ قرار داده است که به طور قابل توجهی عمر باتری را بهبود می‌بخشد.

باتری های حالت جامد شیائومی علاوه بر چگالی انرژی بالا، عملکرد بهتری در دمای پایین نیز ارائه می دهند. در دماهای پایین، ویسکوزیته الکترولیت در باتری‌های سنتی به شدت افزایش می‌یابد که مانع از ظرفیت انتقال یون‌های لیتیوم می‌شود و منجر به کاهش سریع هدایت لیتیوم می‌شود.

با این حال، باتری های حالت جامد می توانند رسانایی لیتیوم کافی را در دماهای پایین حفظ کنند، به این معنی که می توانند در محیط های سرد عملکرد بهتری داشته باشند. شیائومی ادعا می کند که باتری های حالت جامد آن بیش از 20 درصد عملکرد تخلیه بهتری نسبت به باتری های سنتی در دمای منفی 20 درجه سانتی‌گراد دارند.

یکی دیگر از مزایای عمده باتری های حالت جامد شیائومی، ایمنی بهبود یافته آنهاست. استفاده از یک الکترولیت جامد می تواند از نفوذ دندریت های لیتیوم جلوگیری کند که می تواند باعث اتصال کوتاه و سایر مسائل ایمنی شود.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد که فناوری باتری قرار است تغییراتی داشته باشد که در نهایت به حجم بیشتر در اندازه معمول می‌انجامد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)