حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خیز سامسونگ به‌سمت تولید انبوه باتری های حالت جامد (solid-state battery)

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عمر باتری

حداقل یک دهه است که سامسونگ بر روی ایده تولید باتری‌های حالت جامد کار می‌کند. همچنین به‌نظر می‌رسد پیشرفت در این زمینه کندتر از توسعه فناوری‌های نمایشگر تاشو بوده است. اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که سامسونگ بار دیگر درحال پیشرفت در توسعه باتری های حالت جامد است و دو بخش Samsung Electro-Mechanics و Samsung SDI مسئولیت تولید این فناوری را برای بخش‌های مختلف بازار برعهده خواهند داشت.

تولید انبوه باتری های حالت جامد سامسونگ

ظاهراً، Samsung Electro-Mechanics درحال آماده شدن برای تحقیق و توسعه باتری‌های حالت جامد مبتنی‌بر اکسید برای بخش فناوری اطلاعات است، به این معنی که این شرکت ممکن است روی تأمین انرژی دستگاه‌های تلفن همراه آینده با این فناوری انقلابی کار کند.

درهمین‌حال، گزارش شده است که Samsung SDI نیز تلاش‌های خود را بر روی توسعه باتری‌های حالت جامد با الکترولیت‌های سولفید برای بخش EV (خودروهای الکتریکی) متمرکز خواهد کرد.

اگرچه به‌نظر می‌رسد کشف چگونگی تولید مطمئن و کارآمد باتری‌های حالت جامد یک چالش بزرگ است، این فناوری از مزایای بی‌شماری بهره می‌برد. یکی از مزایای کلیدی باتری‌های حالت جامد این است که انرژی بیشتری نسبت‌به واحدهای لیتیوم یون معمولی ذخیره می‌کند. مورد دیگر این است که باتری‌های حالت جامد در صورت سوراخ شدن، شعله‌ور نمی‌شوند که این امر آن‌ها را بسیار ایمن‌تر از راه‌حل‌های رایج می‌کند.

تولید انبوه باتری های حالت جامد سامسونگ

تولید انبوه باتری های حالت جامد سامسونگ

ویژگی دوم باعث می‌شود باتری‌های حالت جامد به‌ویژه موردتوجه سازندگان خودروهای الکتریکی قرار بگیرند، زیرا باتری‌های مبتنی‌بر لیتیوم که می‌توانند در اثر برخورد آتش بگیرند، یکی از بزرگترین نگرانی‌های ایمنی برای خودروهای الکتریکی به‌شمار می‌روند. اما حتی بازار فناوری اطلاعات نیز از این پیشرفت فناوری سود خواهد برد، زیرا استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را ایمن‌تر و بادوام‌تر می‌کند.

سامسونگ تنها تولیدکننده‌ای نیست که علاقه‌مند به توسعه باتری‌های حالت جامد است. در اوایل سال جاری، شیائومی همچنین ادعا کرد که یک نمونه اولیه از یک گوشی هوشمند با باتری حالت جامد توسعه داده است، اما جزئيات بیشتری را از آن منتشر نکرد.

از سوی دیگر، سامسونگ ممکن است شانس تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان این فناوری را داشته باشد. در اوایل سال جاری، گزارش‌هایی از کره حاکی از آن بود که بخش Electro-Mechanics سامسونگ 14 اختراع اضافی در زمینه فناوری باتری حالت جامد را به‌ثبت رسانده است و درحال آماده‌سازی برای معرفی یک مدل اولیه جدید می‌باشد.

نظر شما درباره تولید انبوه باتری های حالت جامد سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی