حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر اولین باتری Silicon-carbon را با ۱۲.۸ درصد چگالی بیشتر را ارائه کرد – MWC 2023

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | آنر

بیشتر فناوری گوشی‌های هوشمند با سرعت بالایی پیشرفت می‌کنند، چیپ‌ست‌ها، نمایشگرها، دوربین‌ها و غیره، در حقیقت همه به جز چباتری، که این بخش با سرعت حلزونی‌طور پیشرفت می نماید. در این بین آنر فکر می کند راه حلی پیدا کرده و این راه حل باتری سیلیکون-کربن است. در همین راستا اولین باتری silicon-carbon را با ۱۲.۸ درصد چگالی بیشتر را در MWC 2023 ارائه کرد.

اولین باتری Silicon-carbon

در مقایسه با باتری‌های لیتیومی فعلی که از گرافیت برای یکی از الکترودها (آند) استفاده می‌کنند این باتری سیلیکون کربنی ۱۲.۸ درصد چگالی انرژی بالاتر را وعده می‌دهد. به بیان دقیق تر مثلا Honor Magic 5 Pro که یک باتری استاندارد ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، اگر به جای آن از باتری سیلیکون کربنی استفاده می کرد، ظرفیت آن ۵۴۵۰ میلی آمپر ساعت می‌شد. جالب این‌که اینطور هم شده و مدل چین این دستگاه باتری سیلیکون کربنی ارائه می شود!

جرج ژائو مدیر اجرایی آنر چند نمودار را نشان داد که توضیح سریعی درباره اینکه چرا باتری جدید بهتر است را ارائه می دهد. یک باتری لیتیومی استاندارد زمانی که ولتاژ آن به ۳.۵ ولت کاهش یابد، مقدار زیادی انرژی در آن باقی نمی ماند. اینجا جایی است که باتری سیلیکون کربن می درخشد زیرا 240٪ ظرفیت بیشتری نسبت به باتری استاندارد در 3.5 ولت دارد که منجر به بهبود کلی 12.8٪ می شود.

همانطور که گفتیم Magic 5 Pro در چین دارای باتری 5450 میلی آمپر ساعتی است. اینطور که پیداست، فناوری باتری جدید در حال حاضر یک فناوری واقعی است و صرفا چیزی نیست که در آزمایشگاه آزمایش شده باشد. با این حال، مدل بین‌المللی با باتری استاندارد 5100 میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این فناوری همه‌گیر خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اصلا معلوم نیست که آنر همون هواویه ، البته که خوشحال میشم پشت پرده هواوی آنر رو مدیریت کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)