حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک واقعیت افزوده بی سیم شیائومی در MWC 2023 به نمایش در آمد: Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition

هدست‌های واقعیت افزوده باید در سال ۲۰۲۳ حسابی سروصدا به‌پا کنند، به‌خصوص که اپل هم بالاخره امسال در این زمینه تلاش‌های خود را نمایش خواهد داد. در MWC 2023 عینک واقعیت افزوده بی سیم شیائومی به نام Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition به نمایش گذاشته شده که محصول جالبی به نظر می‌رسد.

عینک واقعیت افزوده بی سیم شیائومی

شیائومی Wireless AR Glass نام یک محصول مفهومی از عینک هوشمند بی سیم این برند است. به این معنی که فعلا آماده عرضه عمومی نیست و برای نمایش پیشرفت‌های Xiaomi در این زمینه به نمایش گذاشته شده است.

این عینک به تلفن شما یا هر دستگاه دیگری متصل می‌شوند و یک تجربه AR همه‌جانبه بدون سیم و دانگل ارائه می دهند. عینک AR شیائومی فاقد حافظه داخلی هستند، بنابراین برای کار کردن باید به دستگاه میزبان متصل شوند.

این عینک دارای دو صفحه نمایش Micro OLED با یک ماژول منشور هدایت نور آزاد است که محتوا را به چشم شما نمایش می‌دهد. این نمایشگرها دارای حداکثر روشنایی تا 1200 نیت هستند. شیائومی همچنین از سه دوربین بیرونی استفاده می کند که برای پایش دنیای اطراف کاربر استفاده می شود.

این هدست AR شیائومی دارای لنزهای الکتروکرومیک است. به این معنی که با زدن یک دکمه شیشه آن کاملا دودی می‌شود تا اگر می‌خواهید از محتوای واقعیت مجازی یا VR استفاده نمایید و نیازی به دیدن فضای واقعی پشت عینک ندارید، چیزی مزاحم شما نشود. حال اگر می‌خواهید محتوای واقعیت افزوده یا AR مورد نمایش روی محیط اطراف نمایش داده شود، می‌توانید آن را از حالت دودی به شفاف تغییر دهید. چنین قابلیتی برای هدست اپل نیز پیش‌تر گزارش شده بود.

شفاف و دودی شدن شیشه عینک شیائومی برای جابه‌جایی بین حالت AR و VR

شفاف و دودی شدن شیشه عینک شیائومی برای جابه‌جایی بین حالت AR و VR

این هدست AR Xiaomi دارای بدنه ساخته شده آلیاژ منیزیم-لیتیوم با عناصر فیبر کربن است که وزن آن را به ۱۲۶ گرم می‌رساند.

درست مانند هدست متا Quest Pro، عینک واقعیت افزوده بی‌سیم شیائومی از تراشه کوالکام Snapdragon XR2+ Gen 1 بهره می‌برند و از پلتفرم توسعه‌دهنده Snapdragon Spaces XR نیز پشتیبانی می‌کنند. شیائومی همچنین کنترل‌های AR Gesture خود را با تشخیص فضایی برای کنترل‌ها و عملکرد دقیق توسعه داده است.

اسنپدراگون AR2 نسل 1 کوالکام مخصوص عینک‌های واقعیت افزوده رسما معرفی شد

تاخیر عملکرد هدست در حالت اتصال به گوشی هوشمند به 50 میلی‌ثانیه می‌رسد که شیائومی ادعا می‌کند با تاخیری که از یک هدست سنتی AR/VR سیمی انتظار دارید، برابری می‌کند. این دستاورد مهمی است.

بیاید ویدیو معرفی این هدست را با هم ببینیم:

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هدست واقعیت افزوده شیائومی برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)