حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون AR2 نسل 1 کوالکام مخصوص عینک‌های واقعیت افزوده رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

کوالکام درکنار رونمایی از آخرین تراشه پرچمدار خود، Snapdragon 8 Gen 2، برای گوشی‌های هوشمند، یک پلتفرم واقعیت افزوده جدید را نیز برای عینک‌های هوشمند AR نسل بعدی در جریان رویداد Snapdragon Summit خود معرفی کرد. اسنپدراگون AR2 نسل 1 جدید بخشی از سری تراشه‌های توسعه‌یافته توسط کوالکام (XR) است و چندین پیشرفت را نسبت به Snapdragon XR2 Gen 1 سال 2019 به‌همراه دارد. بااین‌حال، برخلاف Snapdragon XR2 Gen 1 و XR2 Plus Gen 1 که اخیراً معرفی شده‌اند، چیپست جدید فقط برای تقویت تجربیات AR طراحی شده است.

اسنپدراگون AR2 نسل 1

Snapdragon AR2 Gen 1 جدید از ابتدا بر اساس معماری پردازشی توزیع‌شده چندتراشه‌ای همراه با بلوک‌های IP سفارشی ساخته شده است. کوالکام ادعا می‌کند که تراشه جدید 2.5 برابر عملکرد هوش مصنوعی بهتری نسبت به Snapdragon XR2 Gen 1 ارائه کرده و درعین‌حال 50 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند که آن را برای عینک‌های AR که انرژی کمتر از 1 وات مصرف می‌کنند، ایده‌آل می‌کند.

معماری چندتراشه‌ای اسنپدراگون AR2 Gen 1 از یک پردازنده AR، یک پردازنده مشترک AR و یک پلتفرم اتصال تشکیل شده است. کوالکام می‌گوید پردازنده واقعیت افزوده «برای تأخیر کم حرکت به فوتون بهینه شده است درحالی‌که از 9 دوربین همزمان برای درک کاربر و محیط اطراف پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌های ادراک پیشرفته این تراشه شامل یک موتور شتاب‌دهنده سخت‌افزاری اختصاصی است که ردیابی حرکت کاربر و محلی‌سازی را بهبود می‌بخشد.»

اسنپدراگون AR2 نسل 1

اسنپدراگون AR2 نسل 1

پردازشگر AR داده‌های دوربین‌ها و حسگرهای متصل را جمع‌آوری کرده و ویژگی‌هایی مانند ردیابی چشم و احراز هویت عنبیه را برای رندرها ممکن می‌سازد. این پردازشگر همچنین بارهای کاری را برای تمرکز فقط در جایی که کاربر به آن نگاه می‌کند، بهینه کرده و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. درنهایت، این پلتفرم از یک سیستم FastConnect 7800 برای باز کردن قفل اتصال Wi-Fi 7 با تأخیر کمتر از 2 میلی‌ثانیه بین عینک‌های AR و گوشی هوشمند یا دستگاه میزبان استفاده می‌کند.

کوالکام اضافه می‌کند که اسنپدراگون AR2 Gen 1 قادر است کارهای پیچیده را روی گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی یا سایر دستگاه‌های میزبان سازگار با اسنپدراگون بارگذاری کند تا تأخیر را کاهش داده و تجربه بصری روان‌تری ارائه دهد. این پلتفرم همچنین Snapdragon Spaces را نیز به‌همراه دارد؛ به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند از پلتفرم توسعه‌دهنده Snapdragon Spaces XR برای ایجاد محتوای AR همه‌جانبه برای عینک‌های AR دارای تراشه جدید استفاده کنند.

کوالکام با چندین تولیدکننده ازجمله Lenovo ،LG ،Nreal ،Oppo ،Pico ،QONOQ ،Rokid ،Sharp ،TCL ،Tencent ،Vuzix و Xiaomi همکاری می‌کند تا نسل جدیدی از عینک‌های هوشمند AR را با Snapdragon AR2 به بازار ارائه کند. درحال‌حاضر، این شرکت‌ها هیچ جزئیاتی در مورد عینک هوشمند آینده خود به اشتراک نگذاشته‌اند. اما انتظار داریم در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

نظر شما پیرامون تراشه اسنپدراگون AR2 نسل 1 کوالکام ویژه عینک‌های واقعیت افزوده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی