حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ در مقابل آیفون ۱۴ پرو مکس اپل

سال ۲۰۲۳ برای پرچمدارهای پریمیوم سامسونگ یک سال بدون Exynos است! سری Galaxy S23 همگی با تراشه پرچمدار کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 ارائه خواهند شد. البته سامسونگ نسخه ویژه اورکلاک شده آن را با نام Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy برای پرچمدارهای خود برگزیده است. با وجود این تراشه اما عملکرد گلکسی S23 Ultra در مقابل iPhone 14 Pro Max چطور خواهد بود؟ برای پاسخ به این پرسش بیاید با هم ویدیو تست سرعت گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ در مقابل آیفون ۱۴ پرو مکس اپل را ببینیم.

تست سرعت گلکسی اس ۲۳ اولترا

برای شروع باید مقایسه مشخصات گلکسی اس ۲۳ اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس را داشته باشیم. جایی که هر دو دستگاه بهترین تراشه پرچمدار موجود در اکوسیستم خود را دارند. نسخه ویژه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در قلب گلکسی S23 Ultra و تراشه اپل A16 در قلب iPhone 14 Pro Max می‌تپد که هر دو تراشه‌های ۴ نانومتری هستند.

مقایسه مشخصات گلکسی اس ۲۳ اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس - تست سرعت

مقایسه مشخصات گلکسی اس ۲۳ اولترا با آیفون ۱۴ پرو مکس – تست سرعت

دو برابر حافظه رم در گلکسی S23 Ultra نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس قرار است که حافظه کوتاه مدت حجیم‌تری را به نماینده سامسونگ بدهد. حافظه داخلی نسل جدید UFS 4.0 در مقابل با حافظه داخلی NVME می‌تواند بهتر عمل کند.

در مقابل رزلوشن بیشتر نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌تواند در بحث پردازش و تولید گرما چالش برانگیز ظاهر شود.

قیمت گلکسی اس ۲۳ اولترا ۱۰۰ دلار گران‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس است اما اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، حافظه داخلی مدل پایه نماینده سامسونگ ۲ برابر نماینده اپل است. پس از نظر قیمتی تفاوتی وجود ندارد.

بسیار خوب، به ویدیو تست سرعت Galaxy S23 Ultra در مقابل iPhone 14 Pro Max می‌پردازیم:

 

همانطور که دیدید، گلکسی اس ۲۳ اولترا توانست در دور اول با اختلاف ناچیز از آیفون ۱۴ پرو مکس بهتر عمل کند. در دور دوم نماینده اپل بازگشت و توانست با اختلاف ناچیز بهتر از نماینده سامسونگ ظاهر شود.

به صورت کلی این مقایسه تست سرعت را می‌توان تقریبا برابر دانست و پس از مدت‌ها پرچمدار سامسونگ در سری Galaxy S توانسته پرچمدار اپل را متوقف کند. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید امسال برای طرفداران سامسونگ سال جذابی خواهد بود؟

البته از یاد نبرید که گلکسی اس ۲۳ اولترا تقریبا ۴ ماه پس از پرچمدار اپل رونمایی شده است و طبیعتا می‌تواند دستگاه به‌روزتری هم محسوب شود. در نتیجه شاید مقایسه گلکسی زد فولد ۵ با آیفون ۱۶ پرو مکس که تقریبا در یک بازه زمانی عرضه می‌شوند، مقایسه بهتری برای بررسی عملکرد کره‌ای‌ها در مقابل امریکایی‌ها باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

روی کاغذ!!! مشخصات گوشی سامسونگ مثلآ از اپل بالاتر است ولی بازهم زورشان به پرچمدار اپل نمیرسه در هیج زمینه آی نمیرسه..بهتر بود، اینطور توضیح میدادی نه اینکه بگی که متوقف کرد، چیزی که ما دیدیم در این ویدئو آیفون ۱۴ پرو مکس پیروز شد هر چند که اگه توی مرحله اول باز کردن بازی های سنگین مثل کال آف و پابجی و آسفالت و جنشین ایمپکت هم اضافه میشد گالکسی اس ۲۳ اولترا با اختلاف زیاد شکست میخورد چون توی هر تستی که از این دو گوشی راجع به باز کردن بازی های سنگین دیدم توی همه آنها آیفون ۱۴ پرو مکس پیروز شده
امسال اندرویدی ها و پرچمداران شان همه زور خودشان را زده اند و بازهم نتوانستند اپل رو بگیرند با این که اپل امسال با ارتقا های خیلی جزئی توی پردازنده اپل a16 به همه اندرویدی ها یک آوانس درست و حسابی داده بود ولی بازهم آنها نتوانستند ولی دیگه این فاصله کم را برندهای اندرویدی با خودشون به گور خواهند برد چون توی اپل a17 در آیفون ۱۵ پرو مکس بازهم فاصله ها خیلی زیاد خواهد شد و همه امیدهای اندروید و اسنپ دراگون به باد خواهد رفت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)