حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف انرژی نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ بهینه‌تر از نسل قبل است

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ به تازگی از سری پرچمدار ۲۰۲۳ خود با نام گلکسی اس ۲۳ رونمایی کرده است. مدل رده بالای این خانوده یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا تغییرات مناسبی مانند نرم افزار بهبود یافته، دوربین و تجربه کاربری بهتر را به ارمغان می آورد. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا نسبت به نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس انرژی کمتری مصرف می کند.

مصرف انرژی نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ

اگرچه به نظر می‌رسد که پیکسل‌های آبی صفحه نمایش S23 Ultra به جای مواد M12 از مواد M11 ساخته شده‌اند، اما منبع ادعا می‌کند که «واگرایی در تک تک ساطع‌کننده‌ها وجود دارد». بنابراین، قراردادن نمایشگر S23 Ultra در رده نمایشگرهای M11 به همین سادگی نیست. این انتخاب سبب شده صفحه نمایش گلکسی S23 Ultra کم مصرف‌تر از رقبا شود. حتی بهینه‌تر از صفحه نمایش مورد استفاده آیفون 14 پرو مکس که از تماما مواد M12 ساخته شده است.

با توجه به اینکه سامسونگ اکثر پنل های AMOLED مورد استفاده در گوشی های هوشمند را تولید می کند، این شرکت به عنوان یک متخصص صفحه نمایش شهرت پیدا کرده است. وقتی صحبت از صفحه نمایش به میان می آید، پرچمدار پرمیوم ۲۰۲۳ این شرکت یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا می تواند با iPhone 14 Pro Max رقابت کند.

عمر باتری مناسب گلکسی اس ۲۳ اولترا ممکن است به دلیل انتخاب موادی باشد که سامسونگ برای ساخت صفحه نمایش AMOLED انتخاب کرده است. البته که بهینه سازی نرم افزاری و تراشه جدید هم بی تاثیر نیست.

در مقایسه با پنل های مبتنی بر M12، به نظر می رسد صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا انتشار رنگ سبز بیشتری دارد. همچنین از ساطع کننده های نور قرمز کاملاً جدید استفاده می کند. با وجود اینکه اگر از ساطع کننده های نور آبی مبتنی بر M11 استفاده می کند، انرژی کمتری نسبت به نمایشگر iPhone 14 Pro Max مصرف می کند و در عین حال سطح روشنایی مشابهی را حفظ می کند. نحوه مقایسه گلکسی اس 23 اولترا، گلکسی اس 22 پلاس و آیفون 14 پرو مکس را در نمودار بالا مشاهده کنید.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، سامسونگ واقعاً کار فوق العاده ای انجام داده است. با وجود اینکه گلکسی اس 23 اولترا از خیلی جهات هیچ ارتقای عمده ای نداشت، اما همین ارتقاهای کوچک زمانی که با نرم افزار بهینه شده آن ها همراه می شوند، برای ارائه عمر باتری بهتر کافی بود.

نظر شما چیست؟ سطح بهینه‌سازی نمایشگر و مصرف باتری در گلکسی اس ۲۳ اولترا واقعا به جزئیات قابل توجهی رسیده است، اینطور نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

اگر نبود باید تعجب می‌کردیم

هر نسل که میره جلو باید پیشرفت کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)