حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی به دریافت مجوز ساخت خودرو برای نزدیک شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو، شیائومی

شیائومی در پروژه خودروی الکتریکی خود با مشکلات جدی مواجه است. در گذشته به طور گسترده گزارش شده بود که این شرکت با دریافت مجوز ساخت مشکل دارد. دولت چین پس از یک رشته شکست شرکت‌های جدید طی چند سال گذشته، الزامات تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی را افزایش داد. با این حال گزارش می شود که شیائومی به دریافت مجوز ساخت خودرو برای نزدیک شده است.

خودرو برقی شیائومی

در چین هر شرکتی که مایل به راه‌اندازی یک کسب‌وکار تولید خودرو باشد، به مجوز بسیار خاصی نیاز دارد و با ظهور خودروهای برقی، کسب این مجوز نسبتاً آسان بود. با این حال کار به جایی رسید که چین ده‌ها شرکت جدید داشت که از دولت کمک مالی می گرفتند تا سقوط کنند و ناپدید شوند.

شیائومی در اصلاحات جدید گرفتار شد، این شرکت با تأخیر برای مجوز ساخت خود تحت قوانین قدیمی درخواست داد و ظاهراً قوانین جدید باعث ایجاد مشکلات جدی شده است. شیائومی در این مبارزه تنها نیست و سایر خودروسازان خودروهای برقی با همین وضعیت مواجه شدند و راه حل های خلاقانه ای ارائه کردند.

به عنوان مثال Nio خود اقدام به ساخت خودرو نمی کند، اما در عوض با JAC که دارای مجوز ساخت است، قرارداد دارد. Li Auto شرکت Lifang Technology را صرفاً به این دلیل در اختیار گرفت که قبلاً مجوز ساخت را داشت. XPeng در سال 2020 گوانگدونگ فودی را به همین دلیل تصاحب کرد، اما اکنون به کارخانه خودش در گوانگژو مجوز داده شده است.

خودرو برقی شیائومی

خودرو برقی شیائومی

شیائومی تصمیم گرفت رویکرد مشابهی را در پیش بگیرد و به جای اینکه منتظر بماند و ریسک تاخیر بیشتری داشته باشد، کنترل شرکت آلمانی Borgward را در دست گرفت که در نوامبر سال گذشته ورشکست شد. بورگوارد هنوز برای ساخت خودرو گواهینامه دارد و از طریق این خرید، شیائومی دیگر مشکلی با صدور مجوز ندارد.

تقریباً غیرممکن به نظر می رسد که شرکتی که 1.5 میلیارد دلار برای توسعه تجارت خودروی خود برنامه ریزی کرده و در حال حاضر کارخانه‌ای با ظرفیت ۳۰۰ هزار خودرودر سال را در پکن می سازد، بدون داشتن مجوز ساخت واقعی این کار را انجام دهد. تصور اینکه شرکتی مانند شیائومی با گرفتن چنین مجوزی مشکل داشته باشد، سخت است.

شیائومی در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه خود در دو فاز است. فاز اول قرار است در سال 2024 با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه تکمیل شود. فاز دوم تا سال 2026 ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه دیگر را اضافه خواهد کرد.

اولین خودروی الکتریکی شیائومی همراه با طراحی و نام آن فاش شده است، اگرچه این شرکت سعی کرد ابتدا آن را تکذیب کند اما سپس از تامین کننده ای که تصاویر را فاش کرده است، غرامت خواست.

این شروع برای شیائومی آسان نبوده است و نشان می دهد که حتی برای غول بزرگی مانند آن و با بودجه تقریباً نامحدود، راه اندازی یک شرکت خودروهای برقی از صفر می تواند یک چالش واقعی باشد.

منتظر خودروی برقی شیائومی هستید؟

تصاویر خودرو برقی شیائومی را ببینید: MS11

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بیاد ببینیم چی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)