حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جستجو از هر صفحه گوشی با گوگل لنز ممکن خواهد شد: اگر می‌بینیش، می‌تونی جستجوش کنی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل لنز یکی از مفیدترین سرویس‌های این غول جستجو برای دستیابی سریع‌تر به نتیجه مورد نظر از درون دنیای وب است. متاسفانه که این سرویس در ایران مسدود است اما به هر حال دلیل نمی‌شود از قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز آن که در راه است، بی‌خبر بمانیم. در رویداد اخیر این شرکت رسما اعلام شد که جستجو از هر صفحه گوشی با گوگل لنز ممکن خواهد شد. گوگل معتقد است که “اگر می‌بینیش، می‌تونی جستجوش کنی”.

جستجو از هر صفحه گوشی با گوگل لنز

گوگل لنز

گوگل لنز

در جریان رویداد اخیر گوگل در پاریس، این شرکت به‌روزرسانی جدیدی برای گوگل لنز اعلام کرد که به زودی به دستگاه‌های اندرویدی اضافه خواهد شد. گفته شده که «در ماه‌های آینده»، گوگل به هر کسی که از لنز در اندروید استفاده می‌کند اجازه می‌دهد هر چیزی را که روی صفحه نمایش داده می‌شود جستجو کند. همانطور که گوگل در طول ارائه گفت:

“اگر می توانید آن را ببینید، می توانید آن را جستجو کنید”.

 

کاربران می‌توانند نام ساختمان، دستور پخت غذاها، مدل ماشین‌ها یا هر تصویری که ممکن است حاوی اطلاعات قابل جستجو باشد را جستجو کنند. همچنین این قابلیت در بین وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها کار می‌کند و برای انجام جستجو با لنز، نیازی به ترک صفحه ندارید. نحوه عملکرد این قابلیت در ویدیو بالا مشخص است.

قابلیت Multisearch گوگل لنز

 

در همان رویداد، گوگل به‌روزرسانی ویژگی Multisearch خود را اعلام کرد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد جستجوی تصویر و اضافه کردن متن را برای اصلاح نتایج جستجو انجام دهند. اکنون می توانید متنی را اضافه کنید تا نوع نتایج مورد نظر خود را پیدا کنید. این قابلیت را در ویدیو بالا می‌بینید. این قابلیت می‌تواند برای تغییر دادن یا موارد دیگر بسیار مفید باشد.

در همان رویداد، این شرکت از گوگل بارد به عنوان رقیب ChatGPT رونمایی کرد. این شرکت اعلام داشت که به زودی در سرویس جستجو ادغام خواهد شد. همین هفته، مایکروسافت همچنین پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برای مرورگر Bing و Edge اعلام کرد.

نظر شما چیست؟ از گوگل Lens استفاده می‌کنید؟ واقعا قابلیت کاربردی است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)