حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل بارد رقیب ChatGPT خواهد بود: شاعر و آوازخوان گوگل

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل، هوش مصنوعی

پاسخ گوگل به ربات چت محبوب ChatGPT به طور رسمی با نام Google Bard شناخته می شود. “گوگل بارد” که در معنی به شاعرِ گوگل یا آوازخوانِ گوگل ترجمه می‌شود، قرار است محتوا را به شکل طبیعی‌تر به مخاطب ارائه کند. گوگل این سرویس را درون موتور جستجو خود ادغام می‌کند.

گوگل بارد

گوگل Bard یک “سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه ای است که توسط LaMDA طراحی شده است.”

گروهی منتخب از آزمایش‌کنندگان می‌توانند از امروز به سیستم دسترسی داشته باشند و به‌زودی عرضه عمومی خواهد شد.

شکی نیست که موفقیت ChatGPT چشمگیر بوده است. ربات چت مجهز به هوش مصنوعی در حال حاضر 100 میلیون کاربر دارد که آن را به یکی از سریع‌ترین سرویس‌های رو به رشد تاریخ تبدیل کرده است.

گوگل بارد

گوگل بارد

امروز گوگل به طور رسمی از Google Bard رونمایی کرد. این هم یک سرویس چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که بسیار شبیه به ChatGPT به نظر می‌رسد. با این حال، این سیستم توسط LaMDA – که مخفف “مدل زبان برای برنامه های گفتگو” است، طراحی شد. گوگل از LaMDA در Google I/O 2021 رونمایی کرد.

گوگل LaMDA شما را قادر به مکالمه با یک موشک کاغذی می کند!

به طور خاص، Bard از یک نسخه کوچکتر و سبک‌تر از ابزار کامل LaMDA استفاده می کند. با این حال، نتیجه یکسان است: یک کاربر درخواست خود را به سبک مکالمه وارد می کند و بارد با استفاده از اطلاعاتی که از اینترنت گرفته شده است، یک پاسخ هوشمند را برمی گرداند.

مثالی که گوگل در پست معرفی خود استفاده می کند، درخواست توضیحات ساده در مورد تلسکوپ فضایی جیمز وب است تا پدر به فرزند 9 ساله خود بگوید.

امروز، Google Bard را به روی یک گروه منتخب از «تست‌کنندگان مورد اعتماد» باز می‌کند. گوگل می‌خواهد نسخه عمومی را در هفته‌های آینده منتشر کند.

چرا گوگل برای مقابله با CahtGPT خیلی سریع عمل نکرد؟

بزرگترین مشکل ChatGPT این است که گاهی اوقات می تواند نتایج گمراه کننده، کاملاً نادرست و حتی توهین آمیز را نشان دهد. این به آن دلیل است که سیستم اطلاعات را از سراسر اینترنت کاوش می‌کند و نمی‌تواند به راحتی تشخیص دهد که چه چیزی درست است یا نادرست و یا مناسب یا نامناسب.

این دلیل اصلی است که گوگل هنوز یک محصول مبتنی بر LaMDA را برای عموم عرضه نکرده است. افرادی که پشت ChatGPT بودند به اندازه گوگل چیز زیادی برای از دست دادن نداشتند، بنابراین آنها محصول خود را بدون نگرانی زیاد برای پیامدهای اخلاقی و مالی چنین سیستمی عرضه کردند.

اکنون که ChatGPT در بازار است و به موفقیت عظیمی دست یافته، گوگل در گوشه ای قرار دارد و به سادگی باید رقیبی را برای آن عرضه می کرد.

در اعلامیه گوگل، ساندار پیچای کاملا عمدا اعلام می کند که Google Bard می تواند با اطلاعات نادرست یا نامناسب پاسخ دهد. این شرکت سیستمی را پیاده‌سازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد پاسخ‌های Bard را با یک لایک، یک دوست نداشتن یا یک «بررسی کنید» رتبه‌بندی کنند، که به نظر راهی برای اعتبارسنجی اطلاعات ارائه‌شده در پاسخ است.

پیچای، در پست وبلاگ، می‌گوید:

«ما بازخورد خارجی را با آزمایش‌های داخلی خودمان ترکیب می‌کنیم تا مطمئن شویم که پاسخ‌های بارد از نظر کیفیت، ایمنی و پایه بودن اطلاعات در دنیای واقعی با سطح بالایی برخوردار است.»

هنگامی که Bard در دسترس عموم قرار گرفت، مطمئناً به شما اطلاع خواهیم داد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دوره بعدی تعامل کاربران با محتوای قابل بررسی و جستجو فرارسیده است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اینا همش الکیه

صبر کنید اپل ورود کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)