حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش ۷.۱ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ در چارک پایانی سال ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی

سونی بالاخره مشکلات عرضه پلی‌استیشن ۵ را حل کرده و اثبان آن گزارش مالی این شرکت برای سه ماه آخر سال 2022 است. این برند ژاپنی در بازه مذکور توانست ۷.۱ میلیون دستگاه PS5 بفروشد که نسبت به فروش ۳.۹ میلیون دستگاه مدت مشابه سال گذشته، یک پیشرفت قابل توجه است. فروش ۷.۱ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ در چارک پایانی سال ۲۰۲۲ یک رشد بیش از ۸۲ درصدی را رقم زده است.

رشد فروش پلی استیشن ۵ سونی

این رشد فروش سبب شد درآمد بازی‌ها و خدمات شبکه به 1246 میلیارد ین افزایش یابد که از 813 میلیارد ین برای مدت مشابه در سال 2021 یک رشد عظیم 53 درصدی را ثبت می‌کند. حتی قابل‌توجه‌تر این که برخلاف چارک قبلی سال ۲۰۲۲، به‌جای محتوای دیجیتالی، بخش عمده‌ای از فروش از بخش سخت‌افزار به دست آمده است. در همین حال فروش بازی‌ها نیز افزایش یافت.

فروش کل پلی استیشن ۵ از زمان عرضه تا کنون به ۳۲.۱ میلیون دستگاه رسیده است. هدف این شرکت رسیدن به فروش ۳۷ میلیون دستگاهی تا پایان سه ماهه مالی منتهی به ماه مارس است. تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس کاهش یافته، اما تعداد کاربران فعال ماهانه اندکی افزایش دارد.

افزایش فروش حسگر تصویر سونی و کاهش فروش موبایل های Xperia

فروش حسگرهای تصویر سونی افزایش یافته و این شرکت ظرفیت تولید را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 افزایش داده است. این شرکت فروش کمتری برای سه ماهه آینده پیش‌بینی می‌کند که «تا حدی با بهبود ترکیب محصول جبران می‌شود»، یعنی فروش سنسورهای گران‌تر به طور متوسط می‌تواند درآمد ژاپنی‌ها را افزایش دهد.

در بخش موبایل متأسفانه خبر خوبی نداریم. در طول سه ماه آخر سال 2022، بخش ارتباطات سیار سونی 93 میلیارد ین درآمد داشته است که از 102 میلیارد ین برای مدت مشابه در سال 2021 کاهش یافته است.

نظر شما درباره عملکرد مالی سونی در چارک پایانی سال ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خدایا روزی ما بفرما

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)