حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش بینی افت ۴ درصدی فروش بازار موبایل جهانی در سال ۲۰۲۳

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

بر کسی پوشیده نیست که شرایط اقتصادی جهانی سبب کاهش فروش قابل توجه در بازار موبایل شده است. هر چند که این افت در سال ۲۰۲۲ قابل توجه بود اما به نظر نمی‌رسد که در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد باشیم. البته پیش بینی کاهش سرعت افت را در نظر دارند. به تازگی پیش بینی افت ۴ درصدی فروش بازار موبایل جهانی در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

افت فروش بازار موبایل جهانی در سال ۲۰۲۳

موسسه گارتنر به تازگی گزارش جدیدی منتشر کرده که میزان فروش گجت‌های هوشمند را در بازار جهانی پیش بینی می‌کند. این گزارش شامل رایانه های شخصی، تبلت ها و گوشی های هوشمند می شود. این گزارش نشان داد که روند منفی و کاهش بازار گوشی های هوشمند در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت.

جدیدترین گزارش‌های بازار موبایل جهانی نشان می‌داد فروش این دسته محصولات در سال 2022 نسبت به سال گذشته 11.3 درصد کاهش داشته است. با این حال، به نظر می‌رسد که این روند ممکن است امسال نیز ادامه داشته باشد.

گزارش گارتنر حاکی از آن است که فروش گوشی های هوشمند در سال جاری 4 درصد کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی کل محصولات هوشمندی که بالاتر عنوان شد نیز به طور کلی 4.4 درصد کاهش یابد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲

تحلیلگر ارشد در Gartner می‌گوید:

“شرایط اقتصادی راکد به کاهش تقاضا برای گجت‌های هوشمند در طول سال 2023 ادامه خواهد داد. در واقع، پیش بینی می شود که هزینه های کاربر نهایی برای این دستگاه ها در سال 2023 حدود 5.1 درصد کاهش یابد. درست همانطور که پس از بهبود شرایط همه‌گیری کرونایی، شرایط اقتصادی شروع با بهبود کرد، اکنون در بیشتر مناطق به میزان قابل توجهی افت کرده است. ما انتظار نداریم تا سه ماهه چهارم سال 2023 رهایی از تورم و وضعیت راکد بازار رخ دهد.”

این روند نزولی بر همه محصولات از جمله رایانه شخصی، تبلت و نه فقط تلفن همراه تأثیر می گذارد. بازار رایانه‌های شخصی افتی حدود 6.8 درصدی خواهد داشت، در حالی که افت بازار تبلت‌ها حدود 2.9 درصد خواهد بود.

نظر شما درباره آینده بازار گجت‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بازار موبایل ما که با این وضع اقتصادی باید بیشتر حتی افت کنه فکر کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)