حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی بوک ۳ اولترا، گلکسی بوک ۳ پرو و پرو ۳۶۰ سامسونگ معرفی شدند

نوشته

1 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، سامسونگ، لپ‌تاپ

سرانجام رویداد Unpacked توسط سامسونگ برگزار شد. در این رویداد به جز گوشی های پرچمدار سری گلکسی S23، محصولات جذاب دیگری نیز معرفی شدند. سامسونگ چهار لپتاپ جدید از سری Galaxy Book 3 را معرفی کرد که گران قیمت ترین آن ها، گلکسی بوک ۳ اولترا نام دارد. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این لپتاپ های جدید سامسونگ بپردازیم.

گلکسی بوک ۳ اولترا در دو نسخه و با دو پردازنده متفاوت عرضه می‌شود

با گران قیمت ترین و جذاب ترین لپ تاپ، یعنی گلکسی بوک ۳ اولترا شروع می‌کنیم. این دستگاه صفحه نمایش ۱۶ اینچی داشته و ضخامتی معادل ۱۶.۵ میلی متر دارد. وزن این محصول نیز ۱.۷۹ کیلوگرم است.

گلکسی بوک ۳ اولترا

گلکسی بوک ۳ اولترا

همان‌طور که از نام این لپ تاپ مشخص است، قدرتمند ترین پردازنده را در میان سری گلکسی بوک ۳ دارد. این دستگاه در دو نسخه با پردازنده های Core i7-13700H یا Core i9-13900H  قابل تهیه خواهد بود. گران قیمت ترین نسخه Galaxy Book 3 Ultra دارای ۳۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی PCIe 4.0 SSD است. کاربران می‌توانند این دستگاه را با گرافیک RTX 4050 یا RTX 4070 خریداری کنند.

صفحه نمایش ۱۶ اینچی Galaxy Book 3 Ultra از نوع Dynamic AMOLED 2x است. این نمایشگر نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۱۰ داشته و رزولوشن ۲۸۸۰×۱۸۰۰ پیکسل را داراست. این صفحه نمایش adaptive (تطبیق پذیر) بوده و با توجه به محتوای در حال نمایش توانایی به روزرسانی رفرش ریت از ۴۸ هرتز تا ۱۲۰ هرتز را دارد. اگر محتوای HDR داشته باشید، صفحه نمایش Galaxy Book 3 Ultra می‌تواند حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی را در اختیار شما قرار دهد. در غیر این صورت حداکثر روشنایی نمایشگر ۴۰۰ نیت خواهد بود. این لپ تاپ دارای باتری ۷۶ وات ساعت بوده و به وسیله یک آداپتور ۱۰۰ واتی (از طریق درگاه USB type-C) شارژ می‌شود.

لپ تاپ های Galaxy Book 3 Pro و Book 3 Pro 360 چه مشخصاتی دارند؟

گلکسی بوک ۳ پرو در دو اندازه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شود، در حالی که گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ تنها با صفحه نمایش ۱۶ اینچی قابل تهیه خواهد بود. این دو لپ تاپ در برخی از ویژگی های اساسی، با نسخه اولترا مشترک هستند. Galaxy Book 3 Pro و Galaxy Book 3 Pro 360 نیز به صفحه نمایش AMOLED با وضوح 3K مجهز شده اند. لپ تاپ های جدید سامسونگ دارای یک درگاه USB type-A، جک ۳.۵ میلی متری صدا، درگاه کارت حافظه microSD، یک درگاه HDMI (نسل ۱.۴ در نسخه های پرو و ۲ در نسخه اولترا)، پورت Thunderbolt 4 و دو درگاه USB type-C هستند.

Galaxy Book 3 Pro

سامسونگ هر چهار لپ تاپ جدید خود را به سیستم صوتی با کیفیتی مجهز کرده است. این محصولات دارای ۲ ووفر و دو توییتر هستند که توسط AKG ارتقاء یافته است. سیستم صوتی این لپ تاپ ها از Dolby Atmos نیز پشتیبانی کرده و دارای میکروفون های دوگانه ای (با کیفیت استودیویی) هستند. وب‌کم موجود در تمام مدل های سری گلکسی بوک ۳، از نوع 1080p است. گلکسی بوک ۳ پرو و پرو ۳۶۰ به وسیله یک آداپتور ۶۵ واتی شارژ می‌شوند.

اگر قصد خرید Galaxy Book 3 Pro یا Pro 360 را دارید، می‌توانید از بین دو نسخه با پردازنده های Core i5-1340P 28W یا Core i7-1360P یکی را انتخاب کنید. این دو لپ تاپ با رم های ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی (از نوع LPDDR5) قابل تهیه خواهند بود ‌‌. همچنین دو حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی نیز برای این دستگاه ها در نظر گرفته شده است ‌‌. گلکسی بوک ۳ پرو ۱۴ اینچی دارای باتری ۶۳ وات ساعتی است. اما گلکسی بوک ۳ پرو ۱۶ اینچی و بوک ۳ پرو ۳۶۰ از همان باتری ۷۶ وات ساعتی (مشابه گلکسی بوک ۳ اولترا) استفاده می‌کنند.

Galaxy Book 3 Pro 360

گلکسی بوک ۳ پرو ۱۴ اینچی تنها ۱۱.۳ میلی متر ضخامت و ۱.۱۷ کیلوگرم وزن دارد. نسخه ۱۶ اینچی این دستگاه اما دارای ضخامت ۱۲.۵ میلی متری و وزن ۱.۵۶ کیلوگرمی است. Galaxy Book 3 Pro 360 ضخامتی معادل ۱۲.۸ میلی متر داشته و وزن آن ۱.۶۶ کیلو گرم است. اما اگر به سراغ نسخه 5G این دستگاه بروید، وزن آن معادل ۱.۷۱ کیلوگرم خواهد بود. این لپ تاپ از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که خوشبختانه این قلم، درون جعبه و در کنار گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ قرار خواهد گرفت.

Galaxy Book 3 Pro

سامسونگ به نوعی لپ تاپ های سری گلکسی بوک ۳ را با گوشی و تبلت های خود ادغام کرده است. و اکوسیستم نرم افزاری را به نام Galaxy Connected Experience تشکیل داده است. همان‌طور که GSMArena اشاره می‌کند،  شما هم اکنون می‌توانید تلفن هوشمند خود را از طریق لپ تاپ کنترل کنید. و یا با کشیدن موس، فایل ها را انتقال دهید. ویژگی Phone Link به شما این امکان را می‌دهد که قابلیت هات اسپات تلفن هوشمند خود را مستقیماً از لپ تاپ فعال کنید. به کمک Expert RAW auto share نیز می‌توانید در حین عکسبرداری، تصاویر RAW را از گوشی گلکسی خود به لپ تاپ منتقل کنید.

لپ تاپ های جدید سامسونگ از چه تاریخی عرضه می‌شوند؟

گلکسی بوک ۳ اولترا تنها در یک رنگ گرافیتی عرضه می‌شود. گلکسی بوک ۳ پرو و پرو ۳۶۰ اما در دو رنگ گرافیتی و بژ قابل تهیه خواهد بود ‌‌. Galaxy Book3 Pro و Pro 360 از تاریخ ۱۷ فوریه (بیست و هشتم بهمن ماه) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه اولترا لپ تاپ های جدید سامسونگ اما از ۲۲ فوریه (سوم اسفند) عرضه می‌شود ‌‌.

قیمت Galaxy Book 3 Ultra 

نسخه i7 گلکسی بوک ۳ اولترا با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی ۲,۷۹۹ یورو / ۲,۴۰۰ دلار / ۲,۴۴۹ پوند قیمت دارد. نسخه i با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۳,۶۹۹ یورو به دست کاربران می‌رسد.

قیمت Galaxy Book 3 Pro 360

نسخه i5 گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱,۷۹۹ یورو قابل تهیه خواهد بود. نسخه 5G این دستگاه (که از پردازنده i7 و ۳۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار است) اما با قیمت ۲,۶۹۹ یورو عرضه می‌شود.

قیمت Galaxy Book 3 Pro 

نسخه ۱۴ اینچی و مجهز به پردازنده i5 گلکسی بوک ۳ پرو ۱,۶۹۹ یورو قیمت دارد. نسخه ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ (که به ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD مجهز است) با قیمت ۲,۱۹۹ یورو عرضه خواهد شد.

لپتاپ سامسونگ گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰ با تراشه اسنپدراگون 8cx Gen 3 رسما معرفی شد

 

نظر شما درباره این لپ تاپ های جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

چقدر گرون

BeFair

موافقم، اصلا منطقی نیست

BeFair

نمی دونم چرا سامسونگ لپتاپ تولید می کنه واقعا

بازار کجا رو داره؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی