حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ رونمایی پوکو X5 و X5 Pro شیائومی رسما تایید شد: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | پوکو

مدت زیادی است که شایعات Poco X5 و Poco X5 Pro را می‌شنویم. این دو دستگاه که قابلیت اتصال به شبکه 5G را هم دارند، هفته دیگر در چنین روزی رونمایی خواهند شد. به تازگی تاریخ رونمایی پوکو X5 و X5 Pro شیائومی رسما تایید شده و ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ را باید برای آن علامت بزنید.

تاریخ رونمایی پوکو X5 و X5 Pro شیائومی

گوشی‌های سری Poco X محصولات میان‌رده این برند اقتصادی شیائومی را تشکیل می‌دهند. با تاکید عبارت 5G در نام دستگاه‌ها و در پوستری‌های رسمی می‌توان متوجه شد که پوکو تلاش دارد تا این قابلیت را به خوبی به کاربران یادآور شود.

۲ تیزر رسمی برای رونمایی از این گوشی‌ها و تایید تاریخ آن منتشر شده است. این تیزرها را اینجا می‌توانید ببینید.

تیزر اول به طراحی پوکو ایکس ۵ پرو اشاره دارد. همانطور که می بینید طراحی کامل قاب پشتی که البته پیش از این هم لو رفته بود، اینجا تایید می‌شود. طراحی جسورانه و رنگ زرد مخصوص پوکو در این دستگاه تکرار می‌شود.

در تیزر دوم هم فقط حرف X را در میانه تصویر داریم و تاریخ رونمایی رسمی پایین‌تر اعلام شده است. همچنین عبارت “رمز پیروزی” نیز در آن دیدیه می شود.

تاریخ رونمایی پوکو X5 و X5 Pro شیائومی

تاریخ رونمایی پوکو X5 و X5 Pro شیائومی

نتایج بنچمارک Geekbench پوکو X5 5G پیش از این منتشر شده؛ این تلفن هوشمند با شماره مدل 22111317PG در بنچمارک مذکور مشاهده شده است. شایعات گذشته ادعا می‌کردند POCO X5 5G دقیقا مانند ردمی نوت ۱۲ به تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۱ مجهز می‌شود.

نتایج گیک بنچ اما نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند نیروی پردازشی مورد نیاز خود را از طریق تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ تأمین خواهد کرد. مشخص نیست که آیا شیائومی تغییرات دیگری را (نسبت به ردمی نوت ۱۲) ایجاد کرده یا خیر. اما به نظر می‌رسد که تنها تراشه به کار گرفته شده در پوکو ایکس ۵ با ردمی نوت ۱۲ متفاوت است.

همچنین گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون 782G قرار است تا نیروی پردازشی مورد نیاز پوکو ایکس ۵ پرو را تأمین کند. این تراشه در حقیقت نسخه به روز شده Snapdragon 778G+ است. این چیپست بر اساس فرآیند ساخت ۶ نانومتری تولید شده و در مقایسه با نسل قبلی خود (Snapdragon 778G Plus) پنج درصد عملکرد بهتری در بخش CPU دارد.

در بخش پردازنده گرافیکی (GPU) نیز ۱۰ درصد سریع تر عمل خواهد کرد. آخرین اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهند که POCO X5 Pro به صفحه نمایش IPS LCD ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی‌های میان‌رده جدید Poco X5 Pro هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دیدی که پوکو ایکس۴ پرو ضعیفتر از ایکس۳پرو بود اینم تازه شد اندازه همون ایکس۳پرو ، شیا هم یاد گرفت مثل بقیه برندها درجا بزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)