حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش جهانی قیمت گوشی در چارک دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰ درصد

گزارش جدیدی از Counterpoint Research به ما بینشی از میانگین قیمت فروش (ASP) تلفن های هوشمند در هر بازار عمده می دهد. طبق این گزارش شاهد افزایش جهانی قیمت گوشی در چارک دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰ درصد هستیم.

افزایش جهانی قیمت گوشی

بازارهای عمده شامل آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا-اقیانوسیه و چین می شود که در نمودار تصویری زیر ذکر شده اند. طبق گزارش، میانگین قبول فروش در همه بازارها به جز آمریکای لاتین افزایش یافته است.

بیشترین افزایش در میانگین قیمت فروش در چین مشاهده می شود، جایی که اکنون میانگین قیمت فروش گوشی های هوشمند 310 دلار است. در همین حال، آمریکای شمالی شاهد افزایش 7 درصدی سالانه میانگین قیمت فروش (سال به سال در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته) با 471 دلار بود. بازار تلفن های هوشمند آمریکای شمالی بالاترین میزان میانگین قیمت فروش را نسبت به سایر بازارها دارد. در همین حال، این گزارش نشان دهنده کاهش 5 درصدی سالیانه در میانگین قیمت فروش با 166 دلار است.

این افزایش قیمت به این واقعیت نسبت داده می شود که اگرچه فروش جهانی تلفن های هوشمند در سراسر جهان در حال سقوط است، اما تلفن های هوشمند با قیمت ممتاز همچنان با فروش سالانه ۸ درصدی فروش خوبی دارند. این در مقایسه با بازار جهانی تلفن های هوشمند با رشد 23 درصدی در سال گذشته است. تلفن های هوشمند برتر به اندازه کاهش وابستگی به سرگرمی ، بهره وری و ارتباطات در حین قفل کاهش پیدا نکردند. آیفون های اپل با افزایش وابستگی به تلفن های هوشمند در هنگام خانه نشینی ، همچنان تقاضای زیادی داشتند.

معرفی تلفن های هوشمند 5G نیز به انعطاف پذیری بخش بالارده مربوط می شود. در طول Q2 حدود 10٪ از فروش تلفن های هوشمند جهانی دستگاه های مجهز به 5G بوده که 20٪ از درآمد کل را تشکیل می دهد. 72٪ از فروش تلفن های هوشمند در چین 72٪ از کل درآمد این سه ماهه را نسبت داده است که با فشار عمده هواوی مشاهده شده است. در حالی که سایر کشورها از COVID-19 رنج می بردند، چین در حال بهبود بود که منجر به 34 درصد درآمد جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه در بازار شد و این بالاترین رقم از سه ماهه گذشته از سال 2016 است.

اپل اول، سامسونگ سوم

اپل بیشترین فروش تلفن های هوشمند را در چارک دوم سال با 34 درصد درآمد بازار به خود اختصاص داده است. در همین حال ، هواوی با 20٪ درآمد دوم و سامسونگ بعد از آن با 17٪ درآمد جهانی تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم دوم شدند. ویوو و اوپو به ترتیب 7 و 6 درصد درآمد را به خود اختصاص دادند.

این اولین بار است که Huawei (از جمله Honor) هم از نظر فروش و هم از نظر درآمد از سامسونگ پیشی می گیرد. این امر علی رغم تأثیرات شدیدی است که ممنوعیت ایالات متحده بر هوآوی در بازارهای خارج از چین داشته است.

نظر شما درباره وضعیت بازار موبایل جهانی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

هواوی حتی اگه از بازار گوشی هم خداحافظی کنه باز فروشش بیشتر میشه

Milad7

داخل ایران 50 درصد بوده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)