حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۲۴ با تراشه ۱۰ هسته ای اگزینوس ۲۴۰۰ در کره عرضه خواهد شد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

هنوز سری گلکسی S23 رسما معرفی نشده‌اند و صحبت درباره گلکسی S24 خیلی زود است. با این حال گزارشی مدعی است که گلکسی اس ۲۴ با تراشه ۱۰ هسته ای اگزینوس ۲۴۰۰ در کره عرضه خواهد شد. این یعنی رویکرد استفاده انحصاری از تراشه اسنپدراگون در کل سری گلکسی S23 و در همه بازارها احتمالا در گلکسی S24 لغو شود و دوباره مدل اگزینوس بازگردد.

اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴

با وجود چند گزارش پراکنده که خلاف این را نشان می دهد، کاملاً واضح است که سری گلکسی S23 منحصراً از اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می کند. همچنین شایعه شده Exynos 2300 که می توانست در قلب گلکسی اس ۲۳ مدل اگزینوس بتپد احتمالا در محصولاتی مانند Galaxy S22 FE و Galaxy Tab S8 FE استفاده شود.

با وجود این تصمیم اما دوره استفاده انحصاری از تراشه کوالکام برای سری گلکسی اس ممکن است کوتاه مدت باشد.

یک منبع کره‌ای گزارش می‌کند که Samsung MX در حال حاضر تراشه Exynos 2400 را با کد Root (ریشه) را تأیید کرده است و تولید انبوه آن از اواسط پاییز ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

این گزارش اضافه می کند که مدل بازار کره Galaxy S24 از تراشه Exynos 2400 قدرت خواهد گرفت.

اگزینوس

اگزینوس

لازم به ذکر است که Exynos 2400 آن تراشه انحصاری Galaxy نیست که توسط “تیم رویایی” سامسونگ ساخته شده باشد. تراشه انحصاری گلکسی ظاهراً برای Galaxy S25 در نظر گرفته شده است و انتظار می رود در سال 2025 وارد تولید انبوه شود. این تراشه احتمالاً به عنوان پاسخی به هسته های Nuvia اسنپدراگون 8 نسل 4 توسعه داده می‌شود.

انتظار داریم که اگزینوس ۲۴۰۰ دارای ۴ کلاستر باشد. احتمالا این تراشه همانند اسنپدراگون 8 نسل 2 با کلاستر تک‌هسته‌ای هسته اصلی Cortex-X4، دو کلاستر از هسته های Cortex-A720 و یک کلاستر ۴ هسته‌ای Cortex-A510 عرضه شود.

گزارش های متناقضی درباره تعداد هسته‌های پردازش مرکزی یا CPU وجود دارد. در یک گزارش ما یک CPU هشت هسته‌ای و دیگری یک نمونه ده هسته‌ای را می‌بینیم.

یکی از شایعات بیان می کند که دارای هشت هسته CPU سه کلاستره به صورت ۱+۳+۴ است در حالی که شایعه دیگری یک مجموعه ۱۰ هسته ای ۴ کلاستره را با ترکیب ۱+۲+۳+۴ عنوان می‌کند. این تراشه ظاهرا بر روی گره 4LPP سامسونگ ساخته خواهد شد. به نظر می رسد گره 3GAP پیشرفته SFI برای Exynos 2500 رزرو شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید از بازگشت اگزینوس به سری گلکسی S24 خوشحال می‌شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)