حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئیات بیشتر درباره هدست Reality Pro اپل منتشر شد

هدست واقعیت ترکیبی اپل مدت زیادی است که در شایعات به سر می‌برد. هنوز مشخصات دقیقی برای آن وجود ندارد و هیچ منبعی به صورت دقیق یا با اطمینان بالا نمی‌تواند بگوید که انتظار چه چیزی را داشته باشیم. با این حال امروز جزئیات بیشتر درباره هدست Reality Pro اپل منتشر شده است که می‌تواند قابل توجه باشد.

هدست Reality Pro اپل

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش مبسوطی را منتشر کرده که جزئیات هدست VR/AR اپل را ارائه می‌کند. بیایید با نام شروع کنیم، احتمالا این محصول باید Apple Reality Pro نامیده شود. این محصول می تواند در WWDC 2023 معرفی شود. انتظار می‌رود که اواخر امسال و با قیمت 3000 دلار در ایالات به بازار متحده عرضه شود.

اپل قصد دارد یک پروژه هفت ساله و کار گروه توسعه فناوری بیش از 1000 نفر خود را در Reality Pro به اوج برساند. این پروژه اولین دسته جدید محصولات اپل از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015 به شمار می‌رود. این شرکت در حال انجام یک قمار مالی بزرگ برای موفقیت آن است.

اگر درباره بدنه اپل Reality Pro بپرسید باید بگویم که از آلومینیوم، شیشه و بالشتک ساخته خواهد شد. گورمن طراحی این محصول جدید را یادآور ظاهر کلی AirPods Max اپل می‌داند.

این محصول یک صفحه نمایش منحنی در جلو دارد که می تواند چشم‌های کاربر را هم نشان دهد. دارای بلندگو در طرفین و هدبند برای محکم کردن آن بر روی سر کاربر خواهد بود.

باتری مجزا که در جیب کاربر قرار می گیرد؟!

طبق گزارش ها، Reality Pro از یک نسخه اصلاح شده از پردازنده M2 اپل استفاده می کند و یک باتری دارد که از طریق کابل به هدست متصل می شود و کاربر آن را در جیب خود حمل می کند. اگر گزارش صحیح باشد، این واقعا انتخاب عجیبی است. گفته می شود این باتری به اندازه دو باتری آیفون 14 پرو مکس است که در کنار هم قرار گرفته اند و عمر باتری تا 2 ساعت را ارائه می‌کند که خیلی کم به نظر می رسد.

کاربرد اساسی این هدست اپل چیست؟

این هدست از چند جهت با محصولات رقیب (مانند Quest Pro متا) متفاوت است. این هدست دارای ردیابی چهره و چشم، ترکیب VR (محیط مجازی داخلی) با AR (دنیای واقعی تقویت شده) و رابط خاص خود مانند آیفون یا iPad خواهد بود. این هدست اپل به عنوان یک دستگاه تماشای ویدیو یا به عنوان یک صفحه نمایش خارجی برای Mac استفاده خواهد شد.

هدست Reality Pro اپل دارای چندین دوربین خارجی برای ردیابی دستان شما و حسگرهایی در داخل برای ردیابی چشمان‌تان خواهد بود. این بدان معناست که هدست می‌داند به کجا نگاه می‌کنید و به شما اجازه می‌دهد تا با فشار دادن انگشت شست و انگشت اشاره خود، با رابط کاربری سه بعدی آیفون مانند تعامل داشته باشید. این رابط کاربری به صورت داخلی در اپل و فعلا xrOS نامیده می‌شود. این بدان معناست که Reality Pro اپل برای کار کردن به کنترلرهای فیزیکی دست مانند سایر هدست‌ها نیاز نخواهد داشت.

اپل رئالیتی پرو مانند اپل واچ دارای یک پیچ خرچان خواهد بود که بین حالت VR و AR جابه‌جا می‌شود. مارک Gurman می‌گوید که هنگام تغییر از VR به AR، محیط مجازی محو می‌شود و توسط محیط واقعی کاربر احاطه می‌شود. گورمن گزارش می‌دهد که اپل انتظار دارد این یکی از نکات برجسته Reality Pro باشد.

تماس تصویری ۳ بعدی با کیفیت بالا بر بستر فیس‌تایم

قابلیت مهم بعدی تماس ویدیویی FaceTime است. Reality Pro قادر خواهد بود چهره و تمام بدن یک فرد را در یک محیط مجازی به صورت واقعی رندر کند. به این ترتیب دو نفر می توانند در حالت VR (واقعیت مجازی) مکالمه ای داشته باشند که نسبت به اجرای کارتونی متا به واقعیت نزدیک تر است. با این حال، به دلیل نیاز به قدرت پردازش بسیار بالا، هنگام برقراری تماس FaceTime با بیش از دو نفر، Reality Pro همه کاربران را به عنوان Memoji نمایش می دهد.

کاربران می توانند از Reality Pro به عنوان یک مانیتور خارجی برای مک استفاده کنند. در این حالت، کاربران صفحه نمایش را در واقعیت مجازی می بینند اما همچنان از صفحه لمسی یا ماوس کامپیوتر خود و صفحه کلید فیزیکی استفاده می کنند.

هدست اپل Reality Pro قادر خواهد بود تماشای یک فیلم را در یک صفحه نمایش غول پیکر در یک محیط کاملا شبیه سازی شده مانند فضا یا صحرا شبیه سازی کند. باید بدانید که Reality Pro شما را ملزم به پوشیدن AirPods برای دریافت صدای فضایی می‌کند.

گفته می شود اپل در حال آماده سازی محیطی درون فروشگاهی برای کاربران است تا بتوانند Reality Pro را در فروشگاه های اپل خود امتحان کنند. گورمن می‌گوید اپل رویکردی بلندمدت به Reality Pro دارد و حتی با قیمت بالای این محصول، انتظار سود خاصی از نسل اول ندارد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می‌کنید هدست رئالیتی پرو اپل می‌تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)